• ThisIsMyYear

Romantisk restaurang i Kalmar?

Jag tänkte ta med min sambo på middag på alla hjärtans dag och har inte så stor koll på restaurangerna här i Kalmar. Var är det "romantiskt"? Mysig stämning och god mat? Funderat på stekhuset men vad jag har läst så verkar det vara plastigt även om maten verkar vara bra. 

Några tips? :) 

• Svar på tråden Romantisk restaurang i Kalmar?
  • LillaJag06

Finns ett ställe som heter Kronan. Det är en liten källare mitt inne i stan och ska vara en bra resturang med god mat och trevlig service.

• Dragonfly

Håller med föregående skribent, Källaren Kronan har både mysig miljö och god mat.

(Dock flyttade jag ifrån Kalmar för några år sedan så standarden kan ju ha försämrats.)

• Knocked up

Stekhuset kanske inte är så mysig, men har lätt den godaste maten ;)
    Larmgatan10 är okej också. Och den italienska restaurangen snett mitt i mot Larmgatan10 har god mat med.

• ViVäntarLois

Jag tycker också att Stekhusets mat är underbar! Plastigt tycker jag nog inte men nja, i mysighetsfaktor vinner nog Kronan ändå. En gång fick vi bord i källaren på Stekhuset och det var faktiskt riktigt mysigt! Vet dock inte om de fortfarande har bord där. Annars gillar jag Ernestos nya restaurang (mitt emot Larmgatan 10). 

Svar på tråden Romantisk restaurang i Kalmar?