• Äldre 18 Jan 22:53
    6242 visningar
    5 svar
    5
    6242

    Bicom Bioresonansterapi funkar vid allergi?

    Jag har hört att Bicom Bioresonansterapi ska funka om man har pälsdjurs allergi och undrar ifall ni har gjort detta och har det isånafall funkat för er? Kan man bli mer allergisk om man gör ett försök? Hur många gånger fick ni gå för att det skulle bli bra? Kan ni idag ha pälsdjur?

  • Svar på tråden Bicom Bioresonansterapi funkar vid allergi?
  • Äldre 18 Jan 22:58
    #1

    Hur skulle bioresonans fungera?

  • Äldre 18 Jan 23:10
    #2

    Ja det vet inte jag, men har läst om detta och för en del funkar det tydligen. Men jag vet inte varför det skulle funka, just därför jag frågar med detta inlägg?!?!

  • Äldre 18 Jan 23:21
    #3

    Har du tagit reda på vilka studier som har gjorts? Att googla "bioresonance study" brukar kunna ge en bild av det vetenskapliga stödet för behandlingen, om de första träffarna är olija alternativbehandlingsföretag är finns det sannolikt få eller inga bevis för att behandlingen fungerar. Har det gjorts många studier kan det finnas meta-studier som sammanfattar resultaten från flera olika forskare, det ger en bättre bild av hurvälbehandlingen fungerar. På Cochraneinstitutet hittar du ett stort antal meta-studier www.thecochranelibrary.com

  • Äldre 3 Apr 17:43
    #4

    Japp, funkar såååå bra!!

  • Äldre 4 Nov 22:58
    #5

    År 2000 gick jag på 8 behandlingar. Redan efter 2a behandlingen märkte jag stor skillnad. Jag hade i många år varit allergisk mot katt, hund, häst, mögel, gräsklipp, hö mm. Detta visade sig med röda kliande ögon, rinnande näsa, hosta och svårt att andas. Det har nu gått 18 år och jag har inte fått tillbaka några besvär. OCH jag kan inte låtsas att min näsa inte rinner eller att mina ögon inte blir röda. Helt underbart toppen för mig ivf!

Svar på tråden Bicom Bioresonansterapi funkar vid allergi?