• Äldre 19 Jan 08:17
    1805 visningar
    8 svar
    8
    1805

    pregotime

    hej jag undrar om det finns någon här inne Som behöver pregotime jag har 4paket som bara ligger Tänkte att dom gör mer nytta för andra än bara ligga här i skåpet. Hör.gärna av er. Jag behöver dom inte för det hjälper mig inte tyvärr.

  • Svar på tråden pregotime
  • Äldre 19 Jan 08:34
    #1

    Pergotime är ett läkemedel som skrivs ut av en läkare efter undersökning, inte ges bort på ett forum. Lämna till Apoteket.

  • Äldre 19 Jan 08:38
    #2

    Jag vet vad det är. Vf lämna in dom när andra kan få nytta av det???

  • Äldre 19 Jan 09:02
    #3

    För att du inte vet om det är till nytta för andra. Eller har du förskrivningsrätt? Ska du ge rekommenderad dos med?

    Menar du att du kommer göra en undersökning av båda parter som du ger bort det till samt en undersökning för att kontrollera att det inte är på väg att släppa 6 ägg som kan befruktas?

  • Äldre 19 Jan 10:32
    #4

    Herregud. ... vad sysslar du med! Jag erbjuder bara om någon vill ha det finns bara en dos gillar du det inte så svara inte..

  • Queeni­e70
    Äldre 19 Jan 10:34
    #5

    Tror TS menar att nån som fått pergo utskrivet, kan få hennes istället för att hämta ut på apotek . För nåt år sedan var de exempelvis slut på alla apotek under en längre tid.

  • Äldre 19 Jan 10:45
    #6

    Finns bara en dos? Jag hat ätit både hel och halv efter min läkares rekommendation. Jag har vänner som ätit dubbel, eller trippelkur efter deras läkares rekommendation.

    Så klart är det ditt fria val att ge bort det och någons fria val att ta emot. Personligen tycker jag, som synes, att det är oansvarigt och jag hade själv aldrig tagit risken att äta pergo utan att ha fått det via min läkare. Mig veterligen finns det pergo på apoteken just nu, jag har hämtat hela hösten utan problem.

  • Äldre 18 Feb 22:42
    #7

    Har du kvar paketen? Ger du bort dem eller säljer du dem?

  • Äldre 21 Feb 17:49
    #8

    Ja dom fonns kvar. Efter man ätit dom så måste man kontakta gyn så man inte blir överstimulerad.

Svar på tråden pregotime