• Anonym (TS)

Hur lång tid mellan dejter?

I onsdags var jag på en första dejt med en kille jag är väldigt intresserad av. Vi har hörts av varje dag sedan dess, men jag vet inte riktigt när det är läge att föreslå att ses igen? Vill ju inte vara för på.

Vad tycker ni?

Hur lång tid var det mellan första och andra dejten med er partner?

• Svar på tråden Hur lång tid mellan dejter?
  • Anonym (f)

Vem föreslog första dejten? tycker inte det finns någon tidsgräns man ska göra det som känns bra

• Anonym
    Anonym (f) skrev 2014-01-19 09:38:23 följande:

Vem föreslog första dejten? tycker inte det finns någon tidsgräns man ska göra det som känns bra smile1.gif

Det var jag. Därför är jag ännu mer nojig
  • Majsan70

Vi hade två veckor emellan våra första dejter. Å andra sidan bodde vi 50 mil ifrån varandra. I annat fall hade vi nog setts varje dag
    Men varför inte fråga om han har lust att ses igen o isåfall när?

• Anonym (..)

Normalt dejtintervall varierar mellan 2 gånger i veckan till 1 gång var fjortonde dag.

• Nyfiken gul

Min nuvarande man och jag bodde 35 mil ifrån varandra så första dejten blev att han kom hem till mig i några dagar, sen åkte han hem jobbade en vecka och sen kom han tillbaka helgen efter och stannade en hel vecka.  Sen åkte han hem och hade sina barn ,  åkte till mina föräldrar sen då det blev midsommar och mötte upp mig där och följde med mig hem i några dagar och då förlovade vi oss.   Sen fick jag semester och åkte hem till honom. 

Så min man var mer på för att åka till mig.  

Övriga förhållanden har man väl egentligen aldrig riktigt avslutat första dejten.  Man har gått ut , följt med hem, åkt hem dagen efter , han kommit med hem till mig på kvällen för lite fika, haft sex, han har gått hem.  Man hörs av och träffas nån dag senare igen för film i soffan , käka ute, ha mer sex osv.  Så har det rullat på hela tiden tills man insett att man haft ett förhållande . 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

så mitt svar är att du dejtar när det känns okej. Sen om det är en dejt varje dag, några gånger i veckan eller varannan vecka  det är helt upp till dig och honom. 

• Anonym
    Nyfiken gul skrev 2014-01-19 10:27:45 följande:

så mitt svar är att du dejtar när det känns okej. Sen om det är en dejt varje dag, några gånger i veckan eller varannan vecka  det är helt upp till dig och honom. 

Tack så mycket för svaret, och vad härligt att det var så självklart för er båda på en gång ska nog skriva till honom idag och fråga om vi ska ses igen. Hade hoppats på att han föreslog det först, menmen
Svar på tråden Hur lång tid mellan dejter?