• MSI

Vilka bostadsområden är bra i Täby?

Funderar eventuellt att flytta åt Täby-hållet till och undrar över vilka områden i Täby som anses som bra områden och om det är något område man ska akta sig för.

Kom gärna även med tips på förskolor som är bra!

• Svar på tråden Vilka bostadsområden är bra i Täby?
  • sevgilim

Hej!
    Jag växte upp i Täby, så jag känner till Täby rätt bra.

Först och främst, eftersom Täby räknas som ganska så "fint" så finns inga riktiga mardrömsområden.
    Men om jag nu måste, så skulle jag inte rekomendera dig att flytta just till Hägernäs.

Annars är Viggbyholm fint. Även Gribbylund. Själv bodde jag i Ella Gård, ganska nära både Täby centrum och Roslags Näsby och trivdes bra. Ella gård ska tydligen vara värsta snobbstället har jag läst i tidningar nu på senaste...? Men men...

Lycka till med bostadsletandet!

• Bembu

Täby kyrkby tycker jag om, många bra dagis, bra skolor och nära till naturen.
    Täby centrum ca 10 min med tåg eller stockholm östra ca 25 min med tåg eller buss till danderyd ca 25 min de också...
    Många barn familjer och ett bra utbud på både fräscha hus och bostadsrätter....

Lycka till

• nenaj

jag är uppväxt i vallatorp och gillar det jätte mycket annars är täbykyrkby bra också som jag också bott i.

• Trojka
    Svarar lite sent jag...
    Du vill troligtvis inte bo i Hägernäs, och Gribbylund är enligt mig lika "illa".
    Bättre områden är Näsbypark (vart jag bott), Viggbyholm och dom flesta områden kring centrum (Grindtorp rekomenderar jag varmt, bott där själv). Täby Kyrkby är rätt mysigt det med.
    Lycka till, jag är helt säker på att du kommer trivas i Täby...jag saknar det sååå!
Svar på tråden Vilka bostadsområden är bra i Täby?