Freedom skrev 2014-05-11 13:06:17 följande:
... Åååh kära Du.
Detta är ett rent helvete, psykisk misshandel är det mest nedbrytande en människa kan råka ut för. Jag vet, för mig slutade det illa.
Mitt X såg till att jag hamnade på psyket efter ett akut kejsarsnitt, detta är en lång och mycket sorglig historia, komplicerat minst sagt.
Det jag vill berätta för dig är att det inte blir bättre, tvärtom.
Hur illa är det? ... Är det subtilt? Har du vågat prata med någon ännu? ...
Var försiktig med VEM du öppnar dig för, (ibland vänds det mot sig själv!) Gå på magkänslan, LÄS och UTBILDA dig inom området ----- OBS!!! Mycket viktigt, och för att få en uppfattning om hur sjukt det är! Det är INTE DU, det är HAN! En människa som bryter ner psykiskt använder sig av olika typer av terror, ska länka sidor du kan gå in på nedan.
Jag klarade inte av att lämna, men det gjorde han. Tror att detta var en plan, att bryta ner mig så pass, för att sedan lämna mig i det mest sårbara läget. ... Det har gått 4 månade sedan min son föddes, 3 mån sedan X stack.
Hur det känns? ... ------ Förvirrande, kränkande, och just nu är jag mest arg! Men det BLIR bra, det måste det! Han låter mig fortfarande inte vara, är dum och mobbar, ljuger och förvränger, psykar så mycket han kan. MAKTEN han förlorat försöker han att ta tillbaka, för det är det ända han kan relatera till, den ända "goda" känslan han har.
Han spelar offer, ljuger ostört och drar sig inte för att förgöra mig totalt.
SPRING för livet, du klarar det!!! Det kommer att bli svårare för dig att lämna, för han kommer att spela på dina känslor och all info om dina svagheter han säkerligen pressat ur dig. Ja tom gråta, hota med att ta sitt liv osv. IGNORERA, men gör detta INTE ensam. Öppna upp för vänner (om dom finns kvar?) har han isolerat dig är det än mer farligt, så BRYT ensamheten! (med rätt personer som sagt) GLÖM INTE ATT DU ÄR SÅRBAR!
Din dotter kommer att ha det bättre ENSAM med dig, om du har svårt med dina egna tankar o känslor så TÄNK på henne, skydda henne NU!
... Jag kan skriva hur mycket som helst om detta, men har inte ork.
Ta han om dig <3 Han kommer INTE att göra det.
www.tuvaforum.se
www.varningstecken.n.nu
www.evah.org