• Anonym (puff)

Anledningar till att förbjuda porr i ett förhållande

Jag är en tjej som lever med en partner. Jag har aldrig kollat på porr och känner inget behov av det. Min partner gör det och har alltid gjort det.

Dock slås jag ofta av tanken ifall det är rätt eller fel att kolla på porr. Min partner säger att denna behöver porren för att kunna komma. Jag vet att min partner aldrig skulle välja porren framför mig. Men det känns ändå fel på något sätt, kan inte riktigt sätta fingret på varför. 

Här är några tankar jag har:

1. Jag gillar inte porrbranschen pga hur kvinnor framställs och hur porren ändrar vår syn på sex. Och porrskadar unga. 

2. Jag blir lite svartsjuk av att partnern medvetet ska kolla på andra för att bli upphetsad. Jag jämför mig med dessa och känner mig inte tillräcklig. 

3. Jag vill att partnern ska visa ett moraliskt statement genom att inte kolla. 

4. Det känns konstigt att komma flera år efter och säga "nä men nu får du sluta med porr". Samtidigt så vet jag att partnern behöver(?) den. 

Så, nu undrar jag av vilka anledningar ni förbjudit porr i förhållandet? Vad finns de för andra tankar kring porr? Hjälp mig att få en större förståelse, jag känner mig lite vilsen.

Gärna någon med en feminists synvinkel, men alla är såklart välkomna att diskutera.

• Svar på tråden Anledningar till att förbjuda porr i ett förhållande
  • Anonym (accepterar)

Jag tycker inte om porr och tycker inte om att min kille tittar på de när han onanerar. Men jag skulle aldrig förbjuda det så länge han inte väljer det framför mig.

Nu onanerar han ju knappt eftersom vi har sex ofta :)

• Anonym (L)

Jag är feminist. Själva porrbranschen kan man ju tycka vad man vill om, den är väl inte alla gånger helt rumsren osv. Men jag blir aldrig svartsjuk eller ens tänker på om min pojkvän kollar på porr. Jag kollar själv lite ibland och jag blir ju inte kär i skådisarna eller typ vill ligga med dem själv, och jag är rätt övertygad om att min pojkvän tänker likadant. Jag kan inte onanera utan porr men jag ägnar mig inte åt det särskilt ofta för jag får tillräckligt av min pojkvän. Alla har rätt till sin sexualitet och att få utlopp för den på lämpligt vis och hur farligt kan det vara? Han kommer ju med största sannolikhet aldrig någonsin träffa dessa tjejer. Eller killar, jag vet ärligt inte vad han kollar på för jag kunde inte bry mig mindre.

Svar på tråden Anledningar till att förbjuda porr i ett förhållande