• Anonym (Ledsen)

Jag har skadat mitt barn med vibratorn!!!?

Hej!
    I början av graviditeten frågade jag här på FL om det var farligt att onanera med en dildo som har väldigt stark vibrator. Och ni svarade att det inte var någon fara, så länge det kändes bra och att många av er onanerade med eran Rabbit dagligen.
    Nu är jag i slutet av graviditeten och har använt vibratorn regelbundet, tills jag förra veckan läste på vårdguidens hemsida att man ska undvika samlag med hårda stötar, vibratorer och vara försiktig med sexleksaker.........

Nu har jag fått världens ångest!
    Vibratorn är väldigt stark, en rabbit av senaste, avancerade modell....jag är så orolig för att vibrationerna ska ha skadat mitt barn.

Nu får jag både leva med skammen och frustrationen, eftersom jag har slutat använda den....

Hur mycket kan jag ha skadat barnet? UL visade för låg födelsevikt.....

Snälla, var ärliga nu.....

• Svar på tråden Jag har skadat mitt barn med vibratorn!!!?
  • Kamme

jag har inget vetenskapligt svar eller whatsoever.... men ta det lugnt....
    har du hört om alla saker det finns cancer i i världen... 10910912tals saker... men inte fan kan man sluta äta dom för det?
    sluta skäms osv, det kommer gå fiiint...

• Vanilj

Var läste du om det?
    Jag har svårt att tänka mig att det kan skada barnet om det inte är en väldigt lång.
    Borde inte bm ta upp detta då?
    Jag har hört att man ska utesluta sex i grav om man har haft många mf men jag vet inte om det stämmer.

Jag har svårt att tro att det skulle kunna göra vikten på barnet mindre.

• Anonym (Ledsen)

jo, det är sant...jag skiter i allt sånt när det gäller mig själv....men nu gäller det ju min lilla plutt och tanken att jag ska ha skadat honom knäcker mig....

• Hisingstjej

Jag tror att de hänvisade till ett det finns en ökad risk för missfall om man har sex med hårda stötar. Några vänner som har haft ett flertal missfall har blivit rekommenderade att inte ha samlag de första tre månaderna då ägget sitter lite "löst" och risken för missfall är större. Detsamma kan jag tänka att det gäller sexleksaker. Så jag tror alltså inte det är missfall det kan röra sig om i värsta fall. Inget som har med fostrets utveckling. Men jag vill tillägga att jag ju inte är någon expert så det skulle vara intressant att höra om någon mer läst det här om sexleksaker någonstans.

Min barnmorska sa att jag kunde ha sex som jag ville i slutet och detsamma borde ju gälla sexleksaker.....Så släpp din ångest och se fram emot barnet. Nu har du ju iaf slutat med din lille vän.

• Anonym (Ledsen)

Det här med att undvika alltför hårda stötar i slutet av graviditeten: Vi har fortsatt ha hårdsex, till och mer mer än innan graviditeten.....och jag har onanerat flitigt....fyfan för mig....

• Anonym

kan inte tänka mig att du skadat din bäbis...den ligger väl skyddad i din livmoder...det klart att om man är väldigt våldsam så kan man skada men då blir ju även du skadad....näää en orgasm är som en helkroppsmassage för bäbisen enl min barnmorska

• Miss Daisy

Kollade upp vårdguiden. Knäppt att de inte skriver varför de ger de rekommendationer de gör, de skrämmer ju upp folk på det här sättet.

Jag tror inte att det påverkar barnet det minsta. Det enda som möjligtvis skulle kunna hända är att förlossningen kanske startar om man kör superduper hårt, men jag tror att chansen är mindre än minimal. Ring anonymt in till förlossningen och fråga om du känner dig mkt orolig så kan de lugna dig.

• Anonym (Ledsen)

Ett samlag är alltid skonsammare, hur hårt nu än man kör, jämfört med en vibrator som får hela livmodern att vibrera....och föreställ er timslånga sessioner då barnet ligger och vibrerar.....fyfaaaaaan, jag vill dö.........varför har jag inte använt mitt sunda förnuft tidigare och bara litat blint på det jag har läst?????

• Kamme

Ta... Det... Lugnt...
    Ungen kommer när den kommer... ät som du ska, chilla, rid inte så mkt-häst...
    så blir allt bra skaru se:P

• Miss Daisy

Alltså, livmoder halsen är stängd så din vibrator har inte varit däruppe och vibrerat.

Håller med Kamme, ta det lugnt! Ring anonymt och prata med nån på förlossningen så att du får lugna ner dig lite.

Svar på tråden Jag har skadat mitt barn med vibratorn!!!?