Anonym (Tess) skrev 2014-01-19 21:47:15 följande:
jag är v.34+1
mellan v.7-17 spydde jag 2-4 gånger om dagen 4-7 dagar i veckan
inte kunnat äta fisk eller ägg mellan v.7-22
fick foglossning i v.12, både i ländrygg och höfter
haft fruktansvärda smärtor i magen/livmodern vid rörelse sen v.8 (tajta livmoderligament, tjock sen innan, känner väldigt tydligt hur livmodern växt, maximal otur)
haft en sjuk huvudvärk under 2 dygn 2 gånger, väldigt läskigt!
men någon gång i v.25-26 så började jag äntligen må lite bättre
nu mår jag helt okej rent gravidmässigt, har inte lika ont i magen vid rörelse men har fått ett par sammandragningar/förvärkar, har inte så mycket foglossning, spyr bara någon gång i veckan, magen är stor och i vägen men har vant mig ganska mycket, lite jobbigt att vända sig i sängen och så men funkar
är ganska trött men fullt hanterbart
MEN för 4 veckor sen blev jag förkyld, fick problem med halsen och nu mun och tunga :( tror jag fått svamp i munnen efter en penicillin kur.. så jävla typiskt!
ville njuta den sista tiden av graviditeten nu ju..
Anonym (Tess) skrev 2014-01-19 21:52:33 följande:
justja!
alltså får också stickningar? i underlivet, inte så behagligt men tycker inte det gör ont, än iaf
min mage har varit hipp som happ i stort sett hela mitt liv, så har faktiskt upplevt den som mer stabil nu under graviditeten
men att du blivit dålig i magen tror jag har med hormonerna att göra, precis som magen kan bli helt ur spel första veckorna av graviditeten för att hormonerna påverkar tarmarna och grejer
för har för mig att hormonerna gör en pik nu inför förlossningen, och det kan ju börja lite olika lång tid före
sen kan ju det faktum att det börjar bli trångt i magen påverka
Men jisses vad mycket du fått gå igenom! Usch vad jobbigt :/
Jag har också sammandragningar, så mycket så jag fick åka in och få bricanyl för det.
Åh fy! Jag käkade också penicillin för ett tag sen och fick svamp på tungan, det gör ju så vansinnigt ont. Fick även svamp i underlivet tack vare det där, usch..
Jag läste nånstans att stickningarna beror på att bebisen fixerar sig, känns lite obehagligt tycker jag.
Vad skönt att din mage blivit bättre, hoppas det kan hålla i sig efter också :)
Jaha okej! Trodde att det berodde på den underbara penicillinkuren, men du har nog rätt!
Skönt att gnälla av sig lite måste jag säga ;)