• Mileos

Får en 4 åring imorgon :D

Grabben fyller 4 imorgon..min minsta bäbis Hjärta

Nu har vi förberett oss i ca 4 månaders tid om att IMORGON ska napparna bort!

Han har valt att skicka dom till Tomten och Tomtenissarna i ett paket på posten :)

Det är med skräckblandad förtjusning som dessa nappar lämnar oss..

Nappen har varit en del i mina barns liv (och även mitt kan man säga) i närmare 7 år!!!!!!

Grabben har storasyskon som använde napp, men som slutat..nu är det "siste man till tvagning".

Det är en grabb med vilja av stål och envisare än många åsnor tillsammans, men hoppas på en relativt lätt match!

Wish us Good Luck :)

Framtiden är min!
  • Svar på tråden Får en 4 åring imorgon :D
  • Tirem

Jag har också en pojk med vilja av stål, trodde det skulle bli jättejobbigt men ack så fel jag hade!

Lämnade till Lisebergskaninerna på dagen och på kvällen vid läggning kom första kommentaren efter 5 minuter:

-Mamma, det hade varit gott med napp.

Efter ytterligare 5 minuter säger han:

-Mamma, jag tror jag klarar detta!

Sedan sov han och efter detta har han aldrig frågat efter nappen

Lycka till, det kommer gå jättebra

• Mileos
    Tirem skrev 2014-01-20 07:04:21 följande:
    Jag har också en pojk med vilja av stål, trodde det skulle bli jättejobbigt men ack så fel jag hade!
    Lämnade till Lisebergskaninerna på dagen och på kvällen vid läggning kom första kommentaren efter 5 minuter:

-Mamma, det hade varit gott med napp.

Efter ytterligare 5 minuter säger han:

-Mamma, jag tror jag klarar detta!

Sedan sov han och efter detta har han aldrig frågat efter nappen

Lycka till, det kommer gå jättebra

Första natten gick galant :D Och han nämnde inte ens nappen imorse :)

Det här går bra känner jag :)

Framtiden är min!
  • Tirem
    Mileos skrev 2014-01-21 10:57:14 följande:

Första natten gick galant :D Och han nämnde inte ens nappen imorse :)

Det här går bra känner jag :)

Klart det går bra, de små liven gillar oftast läget väldigt fort

• Kasihi

Spännande! Vi har också som plan att nappen ska iväg vid 4 v

• Keffria

Åh hoppas det går bra. Min dotter lämnade då hon var nästan fyra år. Vi hade många jobbiga nätter då jag satt bredvid henne och hon grät efter nappen. Hon hade gett den till tomten och allt men det var en riktigt separationsångest. Men det gav med sig efter några nätter och sen glömde hon bort att hon hade haft.
    Lycka till :)

• Mileos

Han har somnat "smärtfritt" och sovit hela nätterna...nästan sovit bättre nu än när han faktiskt hade nappen.

Han kan ha frågat efter den på morgon..men konstaterat snabbt att de kommer inte tillbaka och börjat kört med sin nya radiobil istället :)

Det går bra för pojken :) Får se nu på måndag när han kommer tillbaka från sin pappa.. Brukar vara väääldigt trött när han kommer tillbaka där ifrån....

• Mileos

Nu har han varit fri från nappen i lite mer än en vecka. Inga krusseduller och inget större gnäll!

Sover bättre på nätterna och det går hur bra som helst.

Måste erkänna att jag hade ett skräckscenario uppmålat för mig, men han klarade de galant :)

Lycka till, till er andra som ska ta bort denna underbara gummiknöl, nappen! :) 

Framtiden är min!
Svar på tråden Får en 4 åring imorgon :D