• tissel3

Nystartad endoblogg, dela med er av era erfarenheter!

Hej är ny här på familjeliv, men har tidigare läst många endo trådar här, då jag känner det är här det finns mest information om sjukdomen. Nu är det så att jag startat en blogg, då jag själv har endo, målet med denna är att uppdatera gällande nyaste forskning, alternativa metoder och detta tänkte jag skulle varvas med era erfarenhet. Det blir alltså en blogg där läsare får vara så delaktiga som möjligt, höras och synas, jag vill att vi alla tillsammans en gång för alla gör denna dolda sjukdom allt mer synlig och påvisar samhället att allt som gäller sjukdomen går på tok för långsamt.

Är ni intresserade av detta, eller har idéer eller tips på detta så hör gärna av er Glad

Skriv gärna om era symptom blivit bättre på grund av alternativ behandling, jag har läst mycket från USA och där verkar den absoluta endotrenden vara att ändra diet. Detta är något jag kommer prova (trots att jag är lite skeptisk) och blogga om, både recept och hur jag känner mig och om det hjälper. Detta görs dels för min egen skull, som terapi genom denna ständiga kamp, men också för de som inte hittar till era underbara stödtrådar, för de som är anhöriga och det skrivs för jag har förhoppning om att nu är det tiden att förändra endometrios situationen i Sverige.

Skriv gärna i tråden eller till mig, jag hoppas att alla vill vara med och dela just sina erfarenheter, tips, jobbigheter, det positiva ja allt ni kan tänka er!
    Styrkekramar till er alla kämpare!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Nystartad endoblogg, dela med er av era erfarenheter!