• Anonym (orolig)

Slem i ändtarmen?

Jo såhär är det att igår när jag gjorde nr 2 och torkade så var det som en vit gegga på pappret och jag var osäker om det var flytningar eller om det kom från ändtarmen. Idag var jag mer uppmärksam och det var jättelite slem typ, som flytning lite vit/osynligt väldigt lite. Ringt 1177 och de säger att det inte låter som något farligt som om det är flytningar. Men kommer det mer/ ändrar färg osv ska jag återkomma. Men är ändå orolig. Någon som vet vad det kan vara om det skulle komma från ändtarmen?

• Svar på tråden Slem i ändtarmen?
  • Dr Mupp

Både flytningar från slidan och slem från tarmen är helt normalt. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (orolig)

säkert? Jag vet inte om jag misstolka allt eftersom jag är orolig. Men det lät nästan som om de menade på att om det skulle komma från ändtarmen så skulle det vara något farligt.

• Dr Mupp
    Anonym (orolig) skrev 2014-01-20 10:26:46 följande:
    säkert? Jag vet inte om jag misstolka allt eftersom jag är orolig. Men det lät nästan som om de menade på att om det skulle komma från ändtarmen så skulle det vara något farligt.
    Nejdå, det kan komma lite tarmslem. Det är inget farligt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (orolig)

tack för lugnande svar. Jag har nämligen varit en "googlare" om man kan säga så och googlat på allt men eftersom det skrämt upp mig och allt jag sökt på så har det visat sig att man har cancer av allt. Men slutade googla helt och det kliar i fingrarna så fort jag upptäckte detta. Men skulle jag googla skulle väl tarmcancer eller något komma upp. Så skönt att veta att det kan komma lite slem därifrån

Svar på tråden Slem i ändtarmen?