• Humlan88

Kan jag spackla igen spikhål på ett redan behandlat golv?

Kan jag spackla igen, täcka igen spikhål på ett golv som redan är behandlat utan att behöva slipa om och måla om igen?

Isåfall vad ska jag ha för spackel?

• Svar på tråden Kan jag spackla igen spikhål på ett redan behandlat golv?
  • puss

det finns en träfärgad massa som man kan köpa på tex k-rauta.
    varföfr är det spikhål i golvet?

*puss puss puss puss*
  • Fontana

Det beror ju på vad det är för golv, vilket spackel du använder och hur känslig du är.

Det finns träfärgat spackel i olika nyanser, tänkta ungefär för sådana här ändamål. Sedan kanske du kan dutta lite klarlack ovanpå (eller vad nu resten av golvet har för behandling).

Är det ett modernt klick-golv så har kanske golvtillverkaren någon reparationssats?

Sedan beror det också på var spikhålet finns: är det i ett hörn är det inte så känsligt, om det ligger mitt fram i gången från t.ex. ingång till balkongdörr kommer det nog alltid att synas och reta dig.

Börja med att prata med en riktig golv- eller färghandlare så kan du nog få mer exakta råd.

• Humlan88

Det är hål efter en plastmattan som suttit där,
    Tror ni det finns på tex flugger färg?
    Har inte k rauta där jag bor

• Fontana

Då är det många spikhål det handlar om? Blir kanske inte så snyggt hur du än gör?

Det är bara att fråga på Flugger. Egentligen heter det nog inte "spackel" det du ska ha, utan som Puss är inne på "träfärgad massa" eller nåt sånt. Clas Ohlson tror jag också har något sådant, kanske Jula och Harald Nyborg också om du vill handla på Nätet.

Svar på tråden Kan jag spackla igen spikhål på ett redan behandlat golv?