• Lacheis

    Inadopterad 25+ sökes för intervju (Skolarbete!)

    Tjena!

    Vi är två killar som läser tredje året på gymnasiet inom det samhällsvetenskapliga inriktningen. Som flertalet säkerligen vet så skriver man alltid ett stort arbete där man visar att man är redo för studier på universitets nivå.

    Vi har valt som ämne att ta reda på skillnader på hur inadopterade och invandrare bemöts utav det svenska samhället. Vi vore grymt glada ifall vi skulle kunna få ställa ett par frågor till dig som skulle kunna hjälpa oss i vårt arbete.
    Vi kommer inte be om namn eller någon annan privat information och i arbetet så kommer ni få ett påhittat namn(Vill ni välja vad ni vill kallas i arbetet så är det helt okej för oss!).

    Vi söker dig som är inadopterad vid tidig ålder och är helst 25+.
    Våra frågor kommer till störst del handla om hur du känt av något form utav rasism gentemot dig i olika situationer etc. 

    Om du/ni känner er villiga att hjälpa oss med vårt arbete så får ni gärna maila oss på JoelNystrom.95@gmail.com

    Tack på förhand!
    Mvh Joel och Jonathan
  • Svar på tråden Inadopterad 25+ sökes för intervju (Skolarbete!)
  • Amorsa

    Hej!

    Jag tror ni får bättre napp om ni vänder er till någon organsation för vuxna adopterade. Det finns en hel del, några hittar ni här:

    http://www.mia.eu/sv/Ursprung/Organisationer-och-natverk-for-adopterade-och-adoptivfamiljer/

    Får jag fråga om ert ordval "inadopterad" Är det ett ord ni stött på någonstans eller är det er egen formulering? Det ser och låter konstigt ut, tycker jag (som är adoptivförälder).

    Lycka till!

Svar på tråden Inadopterad 25+ sökes för intervju (Skolarbete!)