• JMEI

Ägglossningstest (BILD)

Detta har jag aldrig varit med om!

(Jag tar alltid mina tester samma tid varje dag)

Enligt ägglossningskalenderna så skulle jag ha ÄL den 19/1 så jag borde alltså fått ett positivt ÄL-test den 18/1.

Det är betydligt mycket starkare streck den 18:e men det är ju inte positivt? 
    Jag har aldrig använt testlagrets ÄL-test förr utan jag har använt mig av minipris testers och då har teststrecket blivit antingen lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Någon som har någon bra förklaring?

(Jag tog två tester den 18:e, både vid lunch och på kvällen och båda visar lika starkt)

• Svar på tråden Ägglossningstest (BILD)
  • JMEI
    LillaJag06 skrev 2014-01-20 18:41:42 följande:
    Eller så kanske du inte har ÄL denna månad.
    Jag har för att man kan få positivt test utan att få ÄL däremot eftersom det är hormonerna som testet märker av men det kan som inte garantera att ägget verkligen släpper.....så jag antar att man ska få positivt test oavsett?
  • JMEI
    Evelina021 skrev 2014-01-20 18:39:16 följande:
    Jag fick aldrig ett positivt äl test men gravid vart jag ändå :)
    Hur såg dina test ut? Glad
  • LillaJag06
    JMEI skrev 2014-01-20 19:15:07 följande:
    Jag har för att man kan få positivt test utan att få ÄL däremot eftersom det är hormonerna som testet märker av men det kan som inte garantera att ägget verkligen släpper.....så jag antar att man ska få positivt test oavsett?
    Ja fast dina test är ju inte positiva.

När man får positiva ÄL test utan att ha ÄL kan det bero på pco eller tumörer ( kommer inte ihåg vart) som ger felaktiga resultat.
  • Tofunforyou

Är det någon här som vet om man kan få plus på äl test och va gravid? Jag har nämligen fått plus på ägglissningstest klart och tydlugen men det är bara 6 dagar sedan ha hade mens :/ känns som ögglossningen är för tigig den brukar ju komma för mug 2v efter mens hmmm npgon som haft erfarenheter om detta

• Tofunforyou

Är det någon här som vet om man kan få plus på äl test och va gravid? Jag har nämligen fått plus på Ägglossning test klart och tydligt men det är bara 6 dagar sedan jag hade mens :/ känns som ägglossningen är för tidig den brukar ju komma för mig 2v efter mens hmmm någon som haft erfarenheter om detta?

Svar på tråden Ägglossningstest (BILD)