• Anonym (Glitz)

Skönhetstävling för barn à la Toddlers & Tiaras. Någon intresserad?

Det här är ett känsligt ämne för vissa och det finns många åsikter kring detta. Men till er som har negativa åsikter behöver inte ens göra sig besvär att läsa tråden. Den här tråden riktar sig endast till de som intresserar sig för ämnet och som eventuellt skulle kunna tänka sig att deltaga. De som ändå kommer med negativa kommentarer kommer att ignoreras totalt då denna tråden som sagt endast riktar sig till de som tycker detta verkar roligt och intressant. Negativitet är ingenting som vi behöver. Min åsikt är att man inte ska tvinga någon som inte vill, men det finns väldigt många flickor som själva gillar att stå på scenen och då ser jag inget som helst fel med skönhetstävlingar. Själv tycker jag inte att det skiljer sig från någon annan sport, det finns de som vinner och de som inte gör det. Att vinna är inte allt men man ska fokusera på att göra sitt bästa, man kan inte alltid vinna. Det finns föräldrar som pressar sina barn alldeles för hårt inom andra sporter så om både föräldrar och barn gillar skönhetstävlingar så finns det inga problem. Just nu finns det planer på att anordna en skönhetstävling för barn mellan 1-15 år någon gång under de närmaste åren i Sverige. Det är just nu bara i planeringsstadiet men tänkte höra mig lite för om det finns något intresse för det här inne? Eftersom skönhetstävlingar för barn inte är etablerat i Sverige så kommer det dröja några år innan allt blir färdigställt. Tanken är att det ska arrangeras som "full glitz", precis som i programmet Toddlers & Tiaras. Det kommer arrangeras två delmoment, det första är Beauty och det andra blir antingen valfri klädsel eller något tema. Alla deltagande får pris då de som inte går vidare till Supreme-titlarna blir antingen krönta till Prinsessor eller Drottningar. Det kommer delas ut flera Supreme-titlar och den högsta titeln är Ultimate Grand Supreme. Finns det några föräldrar här som tycker att det skulle vara roligt och intressant att testa på? :) Anledningen till att jag är anonym är för att inte bli trakasserad av föräldrar som inte gillar tanken på skönhetstävlingar för barn.

• Svar på tråden Skönhetstävling för barn à la Toddlers & Tiaras. Någon intresserad?
  • JErik

Hej!

Jag är journaliststudent och skriver just nu en artikel som berör samma ämne. Du förblir självklart anonym om du vill men det hade varit intressant att få höra dina åsikter. Min adress är: gunnar_1@hotmail.com. Hör gärna av dig!

Hälsningar
    Erik

• Påven Johanna

Måste säga att det är hedrande att den här tråden fått stå obesvarad sedan januari. Ett litet hopp om mänskligheten tänds. 

• Dixie
    Påven Johanna skrev 2014-04-24 13:55:13 följande:
    Måste säga att det är hedrande att den här tråden fått stå obesvarad sedan januari. Ett litet hopp om mänskligheten tänds. 

Ja, eller hur!!
  • Anonym (?)

Får pojkar vara med? Inte för att jag någonsin skulle delta i nåt sånt med min son, men blir ändå nyfiken då bara flickor nämns.

• shs

Hej!
    Vi är i USA just nu och min dotter såg en tävling som är på hotellet. Hon vill så gärna också vara med och bli fin prinsessa. SÅ jag är intresserad.

• MariasMamma

Jag är också intresserad har en dotter som är 2 år och hon älskar att klä upp sig o så. För mig är det självklart ;)

• Dixie
    MariasMamma skrev 2014-07-27 03:50:16 följande:
    Jag är också intresserad har en dotter som är 2 år och hon älskar att klä upp sig o så. För mig är det självklart ;)

Självklart att sminka din 2åring och låta henne bli bedömd för sitt utseende?
  • Lejlalinda

Min dotter är jätte intresserat av det, hon kollade på tv så sa hon att hon vill oxå vara med på det. Hon är 6 år så det är hennes egen intresse utan att jag behöver fråga henne så kom hon fram till mig, vad kan man hitta det eller finns det i Sverige. Mvh linda

• Anonym (bella)
    Lejlalinda skrev 2016-10-04 15:21:19 följande:

Min dotter är jätte intresserat av det, hon kollade på tv så sa hon att hon vill oxå vara med på det. Hon är 6 år så det är hennes egen intresse utan att jag behöver fråga henne så kom hon fram till mig, vad kan man hitta det eller finns det i Sverige. Mvh linda

Ja precis samma sak med min son. Han är också sex, gillar att åma sig framför spegeln och frågat mig var man kan tävla. Vad kul! Kanske vi kan följas åt.
Svar på tråden Skönhetstävling för barn à la Toddlers & Tiaras. Någon intresserad?