• flowerrr

Hur presentera dig på nytt jobb?

Hej!

Tänk dej att du har fått jobb som arbetsledare för två ICA-butiker. Hur skulle du presentera dig för dina anställda? Vad skulle du berätta om dig själv? Hur skulle du berätta om dig själv (kalla till möte eller bara dyka upp spontant)?

• Svar på tråden Hur presentera dig på nytt jobb?
  • MartinaE

Jag skulle inte kalla till ett separat möte, men om det samföll med apt så skulle jag givetvis ta tillfället i akt att göra en allmän presentation av mig själv. Kanske nått i den här stilen.

" Hej, Martina Pettersson heter jag och är er nya arbetsledare. Mina arbetsuppgifter kommer att ........ (där berättar du vad du förväntas göra). Jag ser fram mot att lära känna er alla och hoppas att vi kommer att trivas bra tillsammans. Jag tänkte berätta lite om mig själv också. Jag är gift, har tre barn........Om ni har några frågor är ni välkomna att ställa dem nu eller vid senare tillfälle"

• Themis

Jag vet vad jag INTE skulle berätta.Glad

Fick träffa min chefs chef som försökte bli personlig och glatt berättade att han fuskade på ett kritiskt prov för att komma in på en utbildning, och typ "ja, det var ju inte raka vägen precis men kolla hur långt jag har kommit nu!".

Jamen det känns ju bra att du är chef över mig som bara haft högsta betyg utan att fuska...Drömmer

--
    Men, jag tycker att man kallar till möte så alla anställda får höra samma saker, och inte någon får för sig att du redan från början berättar mer för någon. Är det någon som inte kan närvara då så sök upp den personen så snart som möjligt och hälsa på dem separat.

Gör mötet till ett avstamp och förklara hur ditt ledarskap ser ut. Försök klargöra när du vill att anställda ska fråga dig om råd, vad de förväntas besluta om själva och allmänt vad du vill att de fokuserar på i det dagliga. Har ni några aktiviteter med personalen eller halvdagar för att jobba med teamet på gång så kan det också vara trevligt att presentera en sådan grej som en liten morot/milstolpe att se fram emot i vår.

Om jag hade mer pengar skulle det inte vara ett problem att jag är så lat. /Themis
Svar på tråden Hur presentera dig på nytt jobb?