• linnn89

hjälp mig med mitt personliga brev...

Hej alla!

Det känn riktigt hopplöst med personligt brev. Kan ni hjälpa mig vill söka ett barnskötare jobb och det känns hopplöst som vanligt... hoppas ni är lite snabba tänker skicka det idag. =)

Personliga brev

Hej

Mitt namn är XXXXXX,jag är 24 år gammal och är utbildad som barnskötare. Jag är intresserad av barnskötare tjänsten och har både utbildning och erfarenhet. Erfarenhet har jag från mitt nuvarande jobb och APU under min utbildningstid i XXXXX.

Jag är intresserad av jobbet därför att jag trivs oerhört mycket med barn och vill gärna jobba i större grupp då jag jobbar med mindre grupp hemma.

Jag har lätt för att knyta an till barn, är lyhörd, är social och tycker om att samarbeta med andra samt är väldigt respektfull och ansvarsfull. Jag är en hjälpsam person och snäll men samtidigt är jag väldigt bra på att sätta gränser på ett bra sätt samt har en bra kommunikationsförmåga. Jag tycker om att lösa problem/konflikter mellan barnen. Jag är väldigt kreativ som tycker om att skapa med barnen och hitta på roliga saker.

Jag jobbar som dagbarnvårdare. Som dagbarnvårdare är jag ansvarig för allting som, aktiviteter, planering, schema, föräldrar samtal och mycket annat som ingår i arbetet.
    Jag är utbildad som barnskötare år 2011-12 slutade jag min utbildning..

Jag talar flytande svenska och XXXX
    .

Ser framemot en intervju där jag kan berätta mer om mig.

Hälsningar

XXXXXXXX

• Svar på tråden hjälp mig med mitt personliga brev...
  • H1ssa

För mig är det lite för "standard". Det känns som taget från en mall du hittat på internet, men jag hjälper dig gärna vidare med texten via PM om du är intresserad

• linnn89
    H1ssa skrev 2014-01-20 18:53:27 följande:
    För mig är det lite för "standard". Det känns som taget från en mall du hittat på internet, men jag hjälper dig gärna vidare med texten via PM om du är intresserad
    hjälp mig gärna =) skcika till mig via pm
  • Tow2Mater

Mitt namn är XXXXXX, jag är 24 år gammal och är utbildad barnskötare. Jag har yy års erfarenhet från arbete med barn genom mitt nuvarande jobb och APU under min utbildningstid i XXXXX.

Jag är intresserad av tjänsten därför att jag trivs oerhört mycket med barn och vill gärna jobba i större grupp då jag idag arbetar med mindre barngrupp.

Jag har lätt för att knyta an till barn, är lyhörd, social och tycker om att samarbeta med andra samt är väldigt respektfull och ansvarsfull. Jag är som person både hjälpsam och snäll, men samtidigt kan jag sätta gränser på ett bra sätt. Jag har också en bra kommunikationsförmåga, tycker om att lösa problem/konflikter mellan barnen, och jag är väldigt kreativ och tycker om att skapa och hitta på roliga saker med dem.

Jag jobbar idag som dagbarnvårdare, ansvarig för allt som rör barngruppen; så som aktiviteter, planering, schema, föräldrasamtal och allt annat som ingår i arbetet.
    Jag avslutade min barnskötareutbildning år 2012.
  • linnn89
    Tow2Mater skrev 2014-01-20 18:55:13 följande:

Mitt namn är XXXXXX, jag är 24 år gammal och är utbildad barnskötare. Jag har yy års erfarenhet från arbete med barn genom mitt nuvarande jobb och APU under min utbildningstid i XXXXX.

Jag är intresserad av tjänsten därför att jag trivs oerhört mycket med barn och vill gärna jobba i större grupp då jag idag arbetar med mindre barngrupp.

Jag har lätt för att knyta an till barn, är lyhörd, social och tycker om att samarbeta med andra samt är väldigt respektfull och ansvarsfull. Jag är som person både hjälpsam och snäll, men samtidigt kan jag sätta gränser på ett bra sätt. Jag har också en bra kommunikationsförmåga, tycker om att lösa problem/konflikter mellan barnen, och jag är väldigt kreativ och tycker om att skapa och hitta på roliga saker med dem.

Jag jobbar idag som dagbarnvårdare, ansvarig för allt som rör barngruppen; så som aktiviteter, planering, schema, föräldrasamtal och allt annat som ingår i arbetet.
    Jag avslutade min barnskötareutbildning år 2012.
    mmm det låter bättre tack ska ändra det.. =)
  • dagg03

Jag är väll inte direkt någon expert på personliga brev men det var några saker som jag tänkte på när jag läste ditt. 

För det första borde du skriva att du är intresserad av tjänsten som barnskötare (inte barnskötare tjänsten).

Sedan borde du skriva om meningen där du skriver att du "gärna vill jobba med större grupp eftersom att du jobbar med mindre grupp hemma." Det framgår inte vad det är för liten grupp du har hemma, det låter nästan som om det är småsyskon i hemmet som du jobbar med eller något sådant. Du borde skriva att du har jobbat med mindre barngrupper tidigare - eller dyligt (om det är vad du vill ha sagt).

Sedan tycker jag generellt att du borde fundera på vad som ska stå i ditt CV och vad som ska stå i ditt personliga brev. Att du tidigare har jobbat som dagbarnvårdare, är utbildad barnskötare och talar svenska är något som bör framgå redan i ditt CV. Det du istället ska fokusera på är att skriva om vad ditt jobb som dagbarnvårdare har lärt dig (som kan vara till användning i den tjänst som du söker), tillexempel om det har utvecklat dig på något sätt eller dyligt. Tycker iofs att du lyfter fram en del positiva egenskaper som passar för tjänsten men du skulle kunna utveckla det ytterligare. 

Känner att mitt inlägg blev lite rörigt, men hoppas att du förstår vad jag menar i alla fall! 

• Tow2Mater

"Personligt brev

I det personliga brevet ska du beskriva varför du söker just det här arbetet, varför du passar för det och vad du kan tillföra. Ditt CV ska beskriva vad du har gjort och ditt personliga brev ska förklara vilka kompetenser och färdigheter du kan ta med dig till företaget du söker till."
    www.cv-guiden.se/tips/brev

• linnn89

Hej

Mitt namn är xxxxxxx,jag är 24 år gammal och är utbildad barnskötare. Jag är intresserad av barnskötare tjänsten och har både utbildning och erfarenhet. Erfarenhet har jag från mitt nuvarande jobb och APU under min utbildningstid i xxxxx.

Jag har lätt för att knyta an till barn, är lyhörd, social och tycker om att samarbeta med andra samt är väldigt respektfull och ansvarsfull. Jag är som person både hjälpsam och snäll men samtidigt kan sätta gränser på ett bra sätt. Jag har också en bra kommunikationsförmåga, tycker om att lösa problem/konflikter mellan barnen, och jag är väldigt kreativ och tycker om att skapa och hitta på roliga saker med dem.

Hälsningar
    xxxxxx

Jag vill inte skriva antal år pga har bara jobbat i 8månader

Svar på tråden hjälp mig med mitt personliga brev...