• Anonym (Studerande)

    Får F i ALLA jävla ämnen.

    Jag Går till skolan varje dag, är nästan aldrig sjuk eller skolkar och jobbar så mycket jag kan i skolan och hemma men hänger fan inte med i något ämne, har fått nästan bara F hittills i 2 år och kommer antagligen få ännu sämre betyg detta året. Hur fan ska jag göra nu?? Kommer inte kunna läsa vidare och kommer definitivt inte få något bra jobb.... Känner mig helt jävla dum i huvudet som inte hänger med alls.

  • Svar på tråden Får F i ALLA jävla ämnen.
  • Prutt

    Ok... Hur gammal är du? Hade du varit mitt barn så hade jag gett dig rådet att hoppa av gymnasiet (för jag antar att det är gymnasiet det gäller) och sen läsa ämnena ett i taget istället och tenta av dem. Hur resonerar dina föräldrar? Det finns ingen som helst anledning att gå färdigt skolan om du ändå inte får några vettiga betyg, anser jag.

  • Anonym (Studerande)
    Prutt skrev 2014-01-20 19:14:13 följande:
    Ok... Hur gammal är du? Hade du varit mitt barn så hade jag gett dig rådet att hoppa av gymnasiet (för jag antar att det är gymnasiet det gäller) och sen läsa ämnena ett i taget istället och tenta av dem. Hur resonerar dina föräldrar? Det finns ingen som helst anledning att gå färdigt skolan om du ändå inte får några vettiga betyg, anser jag.

    20, ska jag läsa alla ämnena separat kommer jag inte vara klar innan jag är typ 30 om jag ska få ihop alla poäng så det känns lite uteslutet tyvärr.
  • lostinspace

    Jag har för mig att man kan begära att få reducerad studietakt på gymnasiet. M a o kanske du kan sikta in dig på att bli klar på fyra år istället för tre?

  • Givitupp
    Prutt skrev 2014-01-20 19:14:13 följande:
    Ok... Hur gammal är du? Hade du varit mitt barn så hade jag gett dig rådet att hoppa av gymnasiet (för jag antar att det är gymnasiet det gäller) och sen läsa ämnena ett i taget istället och tenta av dem. Hur resonerar dina föräldrar? Det finns ingen som helst anledning att gå färdigt skolan om du ändå inte får några vettiga betyg, anser jag.
    Idiotiskt råd !
    Skolan får ställa upp, om det inte gjort det tills idag.
  • Zoja

    Vad är det som är svårt i skolan? Är det att förstå? Producera något själv? Få det att fastna? 

  • Prutt
    Givitupp skrev 2014-01-20 20:20:02 följande:
    Idiotiskt råd !
    Skolan får ställa upp, om det inte gjort det tills idag.
    Skolan får ställa upp? Ja det var ju mycket bättre, nu löser det sig nog för TS...
    Anonym (Studerande) skrev 2014-01-20 19:28:13 följande:

    20, ska jag läsa alla ämnena separat kommer jag inte vara klar innan jag är typ 30 om jag ska få ihop alla poäng så det känns lite uteslutet tyvärr.

    Även om du nu skulle vara så långsam, vilket jag absolut inte tror (normalt är att läsa 100 p på 5 veckor), så är det väl bättre i så fall att du tar 10 år på dig och klarar det än att du ger upp och ägnar resten av ditt liv till att gå på soc eller jobba med något du inte vill. 
  • Anonym (Studerande)
    Zoja skrev 2014-01-20 20:28:13 följande:
    Vad är det som är svårt i skolan? Är det att förstå? Producera något själv? Få det att fastna? 

    Allting, kommer igång mycket senare än alla andra och det som tar fem minuter för någon annan tar 25 för mig så jag hinner aldrig göra färdigt någonting innan det är något nytt man måste ta tag i.
  • Fanny b
    Anonym (Studerande) skrev 2014-01-20 22:57:33 följande:

    Allting, kommer igång mycket senare än alla andra och det som tar fem minuter för någon annan tar 25 för mig så jag hinner aldrig göra färdigt någonting innan det är något nytt man måste ta tag i.

    Har du provat med att ha en noggrann studieplanering. T ex anta att du 2 läxor per skoldag.  Du gör då en läxa på morgonen innan du börjar skolan/på lunchrasten. Om du inte hinner klart läxan under dagen har du i alla fall börjat med den. När du kommer hem kan du ev göra klart den första läxan och sedan göra nästa.  De läxor som du ev inte hinner klart under vardagarna gör du klart på helgerna.  Även om du inte ha några ogjorda läxor under helgerna kan du ha som rutin att under 4 timmar per helg läsa på det som kommer under nästa skolvecka. Dessa 4 timmar kan du antingen dela upp i 2 timmar per dag eller 4 timmar med pauser under en helgdag.

    Det kan vara svårt att hålla en sådan studiediciplin men om du inte ger upp kommer det bli en naturlig del av dig.
Svar på tråden Får F i ALLA jävla ämnen.