• TeriChan

Knöl vid ögonbrynet!

Min dotter är 6 år gammal. Väldigt länge har hon haft som en rosa/röd fläck vid ögonbrynet. Har aldrig tänkt att det är något farligt, kanske ett storkbett eller något, men i förrgår sa hon till min mamma att hon hade en bula där. Min mamma kände efter och mycket riktigt var det en knöl där. Jag kände efter jag med och den var ungefär lika stor som en ärta. Hela ögonbrynet är ny missformat. Går inte i en båge, utan ser mer ut som... Ett S... Det går lixom ner först längst in mot näshållet och sen upp igen som vanligt.

Ska ringa efter en tid hos läkaren imorgon, men tänkte höra om fler varit med om samma som kanske kan tala om vad det är!

Förtroendet för läkarna här är inte det största, så vill gärna ha lite fakta innan vi går dit.

Knölen går att röra på/flytta lite och är hård/fast.

• Svar på tråden Knöl vid ögonbrynet!
  • TeriChan
    Like holiday skrev 2014-01-20 21:16:22 följande:
    Jag tänker på aterom, en fettsvulst.
    Typ som en fettknöl? Det går att ta bort va?
  • TeriChan
    Like holiday skrev 2014-01-20 21:54:14 följande:
    Ja, den tömmer man. 
    Men den känns hård, inte vätskefylld eller så... Jag försöker googla men blir bara mer nervös av det! Det som stämde mest i symptom var Basalcellscancer, men det står även att bara äldre får det.... Jag hoppas läkarna inte bara avfärdar det som "något som växer bort"....
Svar på tråden Knöl vid ögonbrynet!