• Anonym (Nöjd!)

    För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!

    Hej! Jag har väldigt väldigt mörkt brunt hår, på gränsen till svart och ville så gärna ha ljusare brunt! Googlade som en galning utan större hjälp förutom "gå till frisören", "blek håret" osv. Sedan hittade jag ett klipp på youtube som räddade mig!!!

    Hon använder l'Oreal very light ash blonde 10.1 helsinki. Jag vart lite skeptisk först men bestämde mig för att köpa färgen! Det fungerade alldeles utmärkt! Mitt hår är nu chokladbrunt :D är så glad! Denna hårfärgen rekommenderar jag starkt!! Ville bara dela med mig om det är någon mer som ville ha ljussre hår men inte hittat rätt färg! KÖP DEN! 129kr på h&m :) Lägger upp en bild imorgon när jag har dator :) Det var allt!

  • Svar på tråden För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!
  • Litet My

    Tror du den fungerar på svart hår? Jag har utväxt nu och resten är mörbrunt med ljusare slingor i.

  • Pandamamma79

    Väldigt sugen på att testa. Fast jag undrar hur mycket hårkvaliten spelar roll. Mina hårstrån är väldigt tjocka...

  • Anonym (Nöjd!)

    Vet tyvärr inte om det fungerar på färgat hår! Har aldrig färgat mitt. Isåfall måste man nog göra en avfärgning eller något! Hårkvalitén spelsr nog ingen större roll :) bara du låter de sitta i ett bra tag. Tror jag hade i färgen i ungefär en timme!

  • Anonym (Nöjd!)

    Här är en före och efterbild :) Sjukt nöjd och förvånad! Trodde inte det hade fungerat först eftersom håret fortfarande var så mörkt när det var blött men sen efter att det lufttorkat så blev jag helt chockerad! :)


     


     



     

  • Anonym (Nöjd!)

    Tänt på att man kanske behöver 2 förpackningar. Jag köpte först en men har rätt så mycket hår så det räckte inte! Var tvungen att sticka ut mitt i färgningen å köpa ett paket till x)

  • Anonym (Nöjd!)

    Okej så jag läste precis någon som kommenterat videon som hade färgat håret svart som skrev såhär:


    Heya so a week or so ago I dyed my hair dark brown/black colour and i really disliked it :( then today i use the same dye used in the video to make my hair lighter brown despite all the people telling others how it wouldn't work with already dyed dark hair and telling them they'd have to strip there hair to work, well I didn't and guess what....IT WORKED! I'm very pleased with how it turned out so thankyou for posting this video!:) it's noticeably lighter and NOT ginger I did leave on the dye a bit longer than in the vid so I guess it depends on your hair! Thanks again bye.


     


    Så antagligen så fungerar det även på färgat hår :) Bara att prova! 


     


    (Eftersom det är ASH blonde så finns det inga röda eller orangea toner i färgen så man blir inte rödhårig om man är rädd för det :))DrömmerSkål

  • Anonym (Nöjd!)

    ingen som är nyfiken på att prova? :) 

  • Anonym (Henna)
    Anonym (Nöjd!) skrev 2014-01-23 10:24:26 följande:

    ingen som är nyfiken på att prova? :) 


    Vill jättegärna prova. Tror du det funkar på hennafärgat hår. Googlat men avrådes från det, men är såååå trött på mitt röd-mörkbruna hår.

    Några tips?

    Mitt drömhår skulle vara någon ashbrun till ljusbrun färg.
Svar på tråden För er som har svart/mörkbrunt hår som vill ha ljusare/chokladbrunt!