10-månaders som sover fruktansvärt dåligt, ngn idé att kontakta BVC?
MIn lillkille på tio månader sover HEMSKT dåligt på nätterna. Somnar vid 20 efter välling, trött och nöjd. Fram till att vi går och lägger oss vid 22 vaknar han och behöver sövas om ca fem gånger. På natten vaknar han varje timma ungefär, två eller tre av dess gånger tar det ca 30-45 min att söva om honom. Han har sovit färdigt för natten kl 6 ungefär. Han är väldigt högljudd när han vaknar, väcker ofta alla i huset. Varför han vaknar kan jag inte förstå… trodde tidigare det var för att han tappat nappen men det verkar inte så. Tror inte att han drömmer heller… han verkar helt enkelt ha svårt att komma ner i varv. Han får ingen mat under natten. Under dagtid sover han ca en timma på förmiddagen och en timma på eftermiddagen.
Detta har pågått ett bra tag nu och det verkar inte bli bättre, blir snarare värre. Jag har två större barn så jag är medveten om att små barn och sömn är en jobbig grej, men min yngstes sömnsvårigheter tycker jag inte ligger inom normalspannet.
Kan man göra något eller är det bara att härda ut? Min man säger att vi ska prata med BVC men jag är osäker på om det ger något… vad kan de göra? Vill i så fall veta vad för hjälp som finns att få, så att vi kan stå på oss och säga vilken typ av hjälp vi vill ha. Mitt förtroende för BVC är väl inte jättestort.
Trött mamma med trött liten kille behöver hjälp!