• jemo2014

    Kan man ha ägglossningssmärta fast man inte får ägglossning?

    Ja, som rubriken lyder...
    Jag har PCOs och bör inte, enligt min gyn, kunna få ägglossning själv. Men denna månad hade jag ganska rejäla smärtor då jag "bör" haft ägglossning. Kan det vara så att jag faktiskt ägglossar själv? Eller kan man ha ägglossningssmärtor trots utebliven ägglossning?
    Jag har mens, men oregelbudnen cykel på 30-50 dagar ungefär. Jag hoppas ju såklart att det var ägglossning då vi fick till det tre gånger under de 4 dagar jag kände av den hehe... 

  • Svar på tråden Kan man ha ägglossningssmärta fast man inte får ägglossning?
  • MiaIa90

    Självklart kam du ha haft egen äl.
    Man kan ha egen äl i bland själv Oman har pco.
    Men hur ofta de vet man inte och är större chans att man får falskt plus på äl tester med tyvärr.

  • jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-01-21 08:57:00 följande:
    Självklart kam du ha haft egen äl.
    Man kan ha egen äl i bland själv Oman har pco.
    Men hur ofta de vet man inte och är större chans att man får falskt plus på äl tester med tyvärr.
    Hoppas att det var äl!
    Jag gav upp äglossningsstickor för några månader sedan, fick aldrig fullt utslag och min gyn sa att det är missvisande för oss med pcos. 

    Min BIM bör vara imorgon om jag räknar 14 dagar från jag hade "ägglossning" (för det är väl runt 14 dagar mellan äl och mens?). Spännande! Men jag tänker inte testa förrän om någon vecka då jag tidigare varit testmissbrukare... Inte bra för psyket.
  • MiaIa90

    Det stämmer de hon säger en del får utslag de har jag börjat fått efter att börja testa igen men jag har bara pco.
    Har blivit bättre efter jag har gått ner i vikt.
    Jag har också Bim idag eller i morgon eller på torsdag.
    Men får boningen hjälp med tabletter eller så för att då igång äl.

  • jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-01-21 10:32:25 följande:
    Det stämmer de hon säger en del får utslag de har jag börjat fått efter att börja testa igen men jag har bara pco.
    Har blivit bättre efter jag har gått ner i vikt.
    Jag har också Bim idag eller i morgon eller på torsdag.
    Men får boningen hjälp med tabletter eller så för att då igång äl.
    Jag ska börja med Pergotime för att få  igång äl, jag har fått det utskrivet och börjar när jag får mens. Men det skulle ju vara underbart att slippa såklart. Hoppas att jag hade äl av mig själv och att jag får ett stort fett Plus.
    Fast det är inte särskilt troligt då jag inte haft preventivmedel på ett år.

    Äter du pergotime eller liknande?
  • MiaIa90

    Jag äter inget alls utan har fått mer 50 kg så kroppen har hoppat igång av sig själv. Har försökt då barn i 3 år nu så hoppas se är min och smbos tur att då plus snart.

  • jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-01-21 12:36:45 följande:
    Jag äter inget alls utan har fått mer 50 kg så kroppen har hoppat igång av sig själv. Har försökt då barn i 3 år nu så hoppas se är min och smbos tur att då plus snart.
    Vi har lite samma story, du och jag. Jag har gått ner 45 kilo och hoppades att det skulle hjälpa! Så vi får väl se om det ger resultat... :)
  • MiaIa90
    jemo2014 skrev 2014-01-21 12:54:15 följande:
    Vi har lite samma story, du och jag. Jag har gått ner 45 kilo och hoppades att det skulle hjälpa! Så vi får väl se om det ger resultat... :)
    Ja de hjälper riktigt mycket. 
    Jag själv fick mitt första + på äl testet denna månaden för första gången någon sin. 
    Men tror inte de tagit sig endå har mensvärk:(
  • jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-01-21 13:11:01 följande:
    Ja de hjälper riktigt mycket. 
    Jag själv fick mitt första + på äl testet denna månaden för första gången någon sin. 
    Men tror inte de tagit sig endå har mensvärk:(
    Mensvärk kan vara ett ordentligt tecken på graviditet så ge inte upp hoppat!
    Alla mina kompisar som varit gravida har haft stark mensvärk innan de plussat :)

    Jag har också mensvärk men håller ändå hoppet uppe!
  • MiaIa90
    jemo2014 skrev 2014-01-21 14:28:29 följande:
    Mensvärk kan vara ett ordentligt tecken på graviditet så ge inte upp hoppat!
    Alla mina kompisar som varit gravida har haft stark mensvärk innan de plussat :)

    Jag har också mensvärk men håller ändå hoppet uppe!
    Jo jag vet men tror inte på de kan ha tagit sig denna gången heller:(. 
    Har haft så här varje gång innan mensen kommit igång med:/.
    Hoppet de finns men de går upp och ner.
Svar på tråden Kan man ha ägglossningssmärta fast man inte får ägglossning?