• MansonDust

Ny packning till vattenburet element?

Var sjutton hittar jag det? Har sökt på diverse bygghandlar osv men hittar ingenting.
    Har ett läckande vrede på ett av våra äldre vattenburna element så packningen behöver troligen bytas ut.

Nån som vet vilken butik som säljer det??

• Svar på tråden Ny packning till vattenburet element?
  • Fontana

Det är nog en väldigt speciell artikel.

Kanske lika bra att byta hela "vredet", kanske till termostatvred?

Du har väl tänkt på att du måste tömma hela värmesystemet på vatten innan du kan skruva av det gamla vredet? Kanske lika bra att uppdatera samtliga element om det är ett lite äldre system, när du ändå håller på.

Och du har förstås provat att bara dra åt muttrar på och runt det läckande vredet? Vad man kan göra beror ju helt på vilken typ av vred det är.

• BuoBä

Jag hade ringt en rörmokare. De kan säkert sälja dig en packning om du tror du vet hur du ska byta den själv, men personligen hade jag bett dem se på det och fixa. Inte kul om det sprutar vatten överallt, eller om värmen lägger av. 

• MansonDust
    BuoBä skrev 2014-01-21 13:12:21 följande:
    Jag hade ringt en rörmokare. De kan säkert sälja dig en packning om du tror du vet hur du ska byta den själv, men personligen hade jag bett dem se på det och fixa. Inte kul om det sprutar vatten överallt, eller om värmen lägger av. g
    Gick smärtfritt att byta själv.
Svar på tråden Ny packning till vattenburet element?