• Lillill

progesterone blod

Jag tog precis min Lutinus och det kom ut lite blod, färskt blod. Jag är på ruvardag 2 då det är inte mens. Är detta konstigt? Dåligt? eller har någon annan råkat ut för samma? Jag är orolig och tacksam för svar.

• Svar på tråden progesterone blod
  • Smartcat
    Lillill skrev 2014-01-21 15:17:15 följande:
    Jag tog precis min Lutinus och det kom ut lite blod, färskt blod. Jag är på ruvardag 2 då det är inte mens. Är detta konstigt? Dåligt? eller har någon annan råkat ut för samma? Jag är orolig och tacksam för svar.

Jag tar också lutinus, började redan innan ET. Kom lite blod då men var nog gammalt från ÄP. Vid ET kom lite färskt blod pga katetern. Tror inte du kan fått mens ännu. Jag hade nog kollar med kliniken om det fortsätter imorgon med. Förhoppningsvis är det ingen fara.
  • Lilinanan

Kan man kanske irritera slemhinnan med lutinustabletten så det börjar blöda?

• Smartcat
    Lilinanan skrev 2014-01-21 17:44:31 följande:
    Kan man kanske irritera slemhinnan med lutinustabletten så det börjar blöda?

Ja det skulle det kunna vara. Tabletten är ju lite stäv och hård och sedan kan ju själva medlet irritera lite också. Har även hört att vissa blöder lättare från livmodertappen då man har många blodkärl där.
  • Blissfull

Det er indføringspinden som irriterer slimhinden i livmoderhalsen!
    Jeg havde det samme i 3-4 dage, indtil jeg stoppede med indføringspinden og begyndte at sætte Lutinus-pillen op med fingeren. Siden da har jeg ikke haft én eneste dråbe farvet udflåd.
    Venligst Bliss

• längtarefterbarn

jag använder progesteron lutinus och jag har haft blodblandade flytningar i 3 dagar nu. Är gravid i slutet av vecka 5. Äter trombyl också och antar att jag blöder ovanligt lätt, för i samband med att dessa flytningar började så blödde jag även näsblod utan anledning.

verkar som det bara kommer färskt blod precis efter jag fört in tabletten, sen blir det brunt fram till nästa gång jag tar en tablett och så håller det på. Har aldrig kommit klart rött blod eller mer än några droppar utan är precis så att det färgar flytningar och resterna efter tabletten.

läste ditt inlägg Blissfull och testade att använda fingrarna fr.o.m igår och inte sätta tabletten ända in, men jag vet inte om det har hjälpt. Hade dock inget blod innan jag satte in tabletten så lite bättre är det kanske, men det började ändå blöda färskt efteråt.

Är lite orolig eftersom jag haft så många mf, men det mest troliga är väl ändå att jag blöder extremt lätt i slemhinnorna nu?? Satte ju bara tabletten halvvägs in nu men blödde ändå liksom..

någon mer som vet sig vara gravida och har samma problem?

• Jojjo77
    längtarefterbarn skrev 2014-05-08 12:01:35 följande:
    bara för det så började jag blöda mer nu Rynkar på näsan
    Hur har det gått för dig???

Jag tar också Lutinus. Jag får inte till det med "redskapet" utan använder fingret, hoppas att det räcker... Någon som vet?
  • längtarefterbarn
    Jojjo77 skrev 2014-05-11 09:40:32 följande:
    Hur har det gått för dig???

Jag tar också Lutinus. Jag får inte till det med "redskapet" utan använder fingret, hoppas att det räcker... Någon som vet?

vet inte riktigt hur det går. blöder inte färskt längre och det har minskat sen jag slutade med pinnen, så jag antar att det är positivt, fast det kommer ändå lite hela tiden. ska på vul denna vecka, får veta då hur det gått. Har fortfarande inte ont iaf. bara växtvärk på sidorna. Hittade även på fass på internet att blödning kunde vara en biverkning av lutinus, det stod inte i bipackssedeln jag fick med (fanns iof ingen text på svenska så jag kanske missade det)

jag tror det räcker med fingrarna? kanske blir bättre upptag ju närmre livmodertappen man kommer med tabletten, men jag vet faktiskt inte. jag tänker att så länge tabletten stannar kvar minst en halvtimme så är det bra.

• Jojjo77
    längtarefterbarn skrev 2014-05-12 08:16:46 följande:

vet inte riktigt hur det går. blöder inte färskt längre och det har minskat sen jag slutade med pinnen, så jag antar att det är positivt, fast det kommer ändå lite hela tiden. ska på vul denna vecka, får veta då hur det gått. Har fortfarande inte ont iaf. bara växtvärk på sidorna. Hittade även på fass på internet att blödning kunde vara en biverkning av lutinus, det stod inte i bipackssedeln jag fick med (fanns iof ingen text på svenska så jag kanske missade det)

jag tror det räcker med fingrarna? kanske blir bättre upptag ju närmre livmodertappen man kommer med tabletten, men jag vet faktiskt inte. jag tänker att så länge tabletten stannar kvar minst en halvtimme så är det bra.

Vad skönt att blödningen avtagit. Visst är det också så att man är extra känslig där nere, med alla hormoner innan insättning  o s v. Slemhinnorna borde ju vara sköra, konstigt vore det annars kan jag tycka.

Jag tycker att pinnen river och jag tycker att det är svårt att känna hur långt man får in den... Men, den stannar ju dr inne, så borde ju funka.

Lycka till!
Svar på tråden progesterone blod