• wow

Semester till Grekland?

Jag och min man har tidigare planerat att resa till Grekland i juni med ett annat par men det var innan jag blev gravid. Nu är jag gravid och kommer att vara runt v. 26 om vi åker till Grekland i juni. Är det någon som har erfarenhet av att åka till ett varmt land vid den tiden i graviditeten? Rekommenderar ni att vi åker eller bör vi åka någon annanstans? Det jag oroar mig för är värmen. I vanliga fall kan jag tycka det är jobbigt med värme och om jag då dessutom har en mage är det kanske värre?
    Vad säger ni tjejer?

• Svar på tråden Semester till Grekland?
  • Linnpinn

Har ni a/c på hotellet? Är det jobbigt så går det ju att hålla sig mycket i skuggan på t.ex stranden. Jag tror det är väldigt olika hur man mår i v.26 men jag hade inte haft några problem med att åka. Har inte haft några krämpor och det är först från ca v.34 som jag tycker att magen har börjat kännas tung. Och då har jag en ganska stor mage (stort SF-mått). Lycka till!

• Nr One

Jag åkte till Brasilien i vecka 18. Där var det ca 30+ grader, och jag har enbart positiva erfarenheter från det. Men det är såklart helt individuellt hur man kommer att må. Men om du mår bra nu och innan, så går det säkerligen bra. Ofta går det ju att hyra parasoll så att man får vara i skuggan när man inte orkar sol. Drick mycket vatten också.

Skönt att komma iväg på resa!

• lindansare

Jag var i Grekland i v. 26 under min första graviditet. Detta var alldeles i bröjan av juni innan värsta värmen. Det var toppen! Jag mådde jättebra hela veckan trots att jag varit illamående ända till dess. Grekerna är oerhört barnkära och kommer att ta väl hand om dig och sprida goda råd omkring sig. Så fort jag satte mig ner kom någon springande med uppskuren frukt och ett parasoll. OCh tusen förmaningar. Kolla bara med flygbolaget hur länge det är okej att flyga med dem när man är gravid. Ta även kontakt med FK och hör om du bör ha med dig några speciella hälsointyg, sjukförsäkrningar eller nåt.

Svar på tråden Semester till Grekland?