• Svar på tråden Soffa från Trademax
  • emma enhörning

Vi köpte en säng från dem, precis som för er så var det rätt modell i rätt prisklass :)
    Vet att jag mailade dem några gånger och till slut också påtalade för dem att jag inte kommer att rekommendera dem till någon, däremot minns jag inte varför... Måste varit att den blev försenad gång på gång men idag står den på plats!

• Maryon
    emma enhörning skrev 2014-01-21 19:33:37 följande:
    Vi köpte en säng från dem, precis som för er så var det rätt modell i rätt prisklass :)
    Vet att jag mailade dem några gånger och till slut också påtalade för dem att jag inte kommer att rekommendera dem till någon, däremot minns jag inte varför... Måste varit att den blev försenad gång på gång men idag står den på plats!
    Hmm. Men är ni idag nöjd med sängen?
    Det är så svårt att kolla efter omdömen eftersom alla tycker olika. Jag har också mailat lite med kundservice på Trademax och beställt hem tygprover på de olika färgerna denna soffan finns i, och de har varit trevliga i sina mail men det har tagit nästan två veckor bara att få hem en enda tygbit. Beställt tre stycken men har än så länge bara fått en...
  • victory tilly

Vi köpte soffan Portugal i september. Leverans redan veckan efter. Vet inte om jag är nöjd... Soffan är jätteskön, men i ena hörnet blir det en grop. Det har jag hört från en kollega som även han har samma soffa.
    Sen har tyget redan blivit rätt noppigt
    Men å andra sidan kostade soffan inte jättemycket, är rätt snygg och vansinnigt bekväm (om man inte hamnar i hålan...)

• Maryon
    victory tilly skrev 2014-01-21 21:30:05 följande:

Vi köpte soffan Portugal i september. Leverans redan veckan efter. Vet inte om jag är nöjd... Soffan är jätteskön, men i ena hörnet blir det en grop. Det har jag hört från en kollega som även han har samma soffa.
    Sen har tyget redan blivit rätt noppigt smile4.gif
    Men å andra sidan kostade soffan inte jättemycket, är rätt snygg och vansinnigt bekväm (om man inte hamnar i hålan...)

Tack för ditt svar.

Det är faktiskt just Portugal som jag tänkt beställa. Får jag fråga vilken färg ni har?

Du har rätt i att soffan inte är så vansinnigt dyr men man vill ju ändå att den skall hålla i några år.
  • MinnaQ

Jag har köpt säng och lite "småplock" från dom och är nöjd.
    Leveransen skulle skett efter 2 veckor men tog endast 1.
    Har funderat på soffor därifrån också med men inte gjort slag i saken än.

• victory tilly

Vi har den svarta, min svägerska den ljusgrå. Hennes tyg har helt klart hållit sig bättre.

• Maryon
    MinnaQ skrev 2014-01-22 02:26:55 följande:

Jag har köpt säng och lite "småplock" från dom och är nöjd.
    Leveransen skulle skett efter 2 veckor men tog endast 1.
    Har funderat på soffor därifrån också med men inte gjort slag i saken än.

Skönt med ett positivt omdöme!

Vi kanske skall göra slag i saken och beställa varsin soffa?
  • Maryon
    victory tilly skrev 2014-01-22 10:31:24 följande:

Vi har den svarta, min svägerska den ljusgrå. Hennes tyg har helt klart hållit sig bättre.

Jaså, hur tror du att det kommer sig?

Jag har fått för mig att den svarta är mer "sträv" i tyget. Stämmer det?
  • victory tilly

Vet faktiskt inte. Mer sträv vet jag inte, men i vår svarta ser dock ut att vara grövre tråd.
    Våra barn är 3 år äldre och borde ju slita mindre så jag vet inte varför vår är mer sliten.

• missnöjd01

Jag köpte en divansoffa av trademax nyligen. När jag reklamerade soffan pga att dynorna formar sig väldigt mycket och med mycket menar jag att det ser ut som om vi haft soffan i åtskilliga år, fick jag till svar att dynorna ska puffas  varje vecka, både sitt- och ryggdynor. Slitaget som blir när man sitter, dvs sittgropar, dom ska tydligen vara fullt normala. Själv anser jag inte att en ny soffa för nästan 10 000 kr ska få sittgropar redan första veckan men det är jag det. Ingen som helst hjälp från trademax med lösning. Bara att acceptera att det troligen är något fel på dom.

Har en kompis som beställde en möbelgrupp (soffa) i konstrotting, som består av flertalet moduler, därifrån och dessa moduler fanns det ingenting att fästa ihop dom med så när hon satte sig ner så åkte modulerna isär. Hon hörde då av sig till trademax och frågade om det saknades någon form av fästanordning som missats skickas med men det fanns ingen sådan utan ville hon att modulerna skulle sitta ihop så fick hon helt enkelt åka och köpa buntband och fästa ihop med.

Rekommenderar inte trademax till någon!

Svar på tråden Soffa från Trademax