• Cale

Ok pris för en klippning?

Hej!

Vill bara höra mig för och se vad andra tycker är ett okej pris att ta för en enkel toppning av håret - vi snackar ingen stylning eller ens en tvätt.

Har själv inte mycket att lägga på klippningar men det måste ju göras för att ha hälsosamt hår oavsett ifall det är långt eller kort. Jag studerar och vid 400 svider det rejält för mig även ifall klippning inte sker ofta, men det är ett lågt pris på många ställen och jag kan nöja mig med trainee ifall de kan få bort det slitna.

Så vad tycker ni? Var går gränsen?

• Svar på tråden Ok pris för en klippning?
  • Matlat

Jag betalar kanske 320 kr eller något sådant, med klippkort (man får tionde gratis eller något sådant). Om du har långt hår och "bara" ska ha topparna klippta kanske du kan be en vän?

• Zoja

Tycker 150-200 är ett okej pris för att endast klippa topparna.

• Cale
    Matlat skrev 2014-01-21 20:38:41 följande:
    Om du har långt hår och "bara" ska ha topparna klippta kanske du kan be en vän?

Jag lägger hellre ut pengarna är går till någon som inte har erfarenhet och jag står för att det blir en utkostnad för det blir inte slitet speciellt snabbt. Tycker bara att det är svårt att finna "bara" toppning prisvärt vid 700:- som vissa tar när jag vet att det blir lika bra för 3-400:-.
  • Duckan

I Stockholm finns det salonger som tar under 400kr för toppklippning.

• iaseia

Oj jag betalar ca 500 för en klippning och det tycker jag är dyrt, men jag vet att jag får kvalite på det.
    vill inte gå till en frissa som kostar 300 och de ens int har en plattång (vilket jag var med om förra sommaren), fick gå till min dyra frissa en vecka senar.e..

Bara topping hade jag nog gått till typ 200

• Cale

Då känns det inte som om jag är helt ute och cyklar, vissa tycker jag är nästintill dum i huvudet som vill ha en "billig" klippning. Ännu en sak som är bra med att ha jobb, man behöver (förhoppningsvis) inte vända på mynten :)

• Gizmo

Jag går och klipper mig på frisörskolan, det kostar bara 100:-. Billigt och bra!

• Rainbow gg

Här kostar en hel klippning omkring 350. Tror att det kostar lika mycket att bara toppa också. Klipper mig bara 1-2 gånger om året så det blir ju inte speciellt dyrt.

• Paulina P P

Jag betalar 570:-, men den frisören går jag bara till ett par gånger om året. Däremellan klipper jag luggen (går inte att göra själv) och det kostar 100:-

• Näckrosen

Det låter som en del av er inte tror att det är seriöst om det kostar runt 300... Men min frissa är utbildad och med i frisörernas riksförbund, och lämnar alltid kvitto på betalning. Jag har någon enstaka gång gått till någon annan, men snabbt återvänt till "min" frissa.

• Sara1527

Jag studerar till frisör på gymnasiet och kan förklara lite kort varför de är så dyrt. En frisör tar ca 350-400kr för en klippning som för många är dyrt. Men då ska ni veta att knappt 100kr går till lönen åt frisören. Nu snackar vi ca 50-60kr/klipp! Pengarna går till el, hyra, produkter osv (minns ibte allt nu). Tänk då att man som frisör har ca 6kunder per dag, o inte ens 50% av de man drar in går till lön...

På skolan tar vi dock 130kr då vi endast tar betalt för klippningen (som går t produkterna sen). Oavsett vilket hår o hur vi klipper de :)

Nu kanske ni förstår lite lättare!

• Cale
    Sara1527 skrev 2014-01-23 23:17:59 följande:
    Jag studerar till frisör på gymnasiet och kan förklara lite kort varför de är så dyrt. En frisör tar ca 350-400kr för en klippning som för många är dyrt. Men då ska ni veta att knappt 100kr går till lönen åt frisören. Nu snackar vi ca 50-60kr/klipp! Pengarna går till el, hyra, produkter osv (minns ibte allt nu). Tänk då att man som frisör har ca 6kunder per dag, o inte ens 50% av de man drar in går till lön...

På skolan tar vi dock 130kr då vi endast tar betalt för klippningen (som går t produkterna sen). Oavsett vilket hår o hur vi klipper de :)

Nu kanske ni förstår lite lättare!
    Jag har inga som helst problem med att förstå var pengarna går, men 500:- för att toppa håret (ingen styling eller produkt), som är en prissumma jag ser på många ställen, är otroligt dyrt för 30 minuters underhåll av hår - jag kan se den prissumman på en ansiktsbehandling där flera olika produkter används, men inte på en toppning. Att betala 1000:- för att färga håret är däremot inte speciellt konstigt i mina ögon, där går inte bara produkter åt utan även tid.
Svar på tråden Ok pris för en klippning?