• Cale

Ok pris för en klippning?

Hej!

Vill bara höra mig för och se vad andra tycker är ett okej pris att ta för en enkel toppning av håret - vi snackar ingen stylning eller ens en tvätt.

Har själv inte mycket att lägga på klippningar men det måste ju göras för att ha hälsosamt hår oavsett ifall det är långt eller kort. Jag studerar och vid 400 svider det rejält för mig även ifall klippning inte sker ofta, men det är ett lågt pris på många ställen och jag kan nöja mig med trainee ifall de kan få bort det slitna.

Så vad tycker ni? Var går gränsen?

• Svar på tråden Ok pris för en klippning?
  • Matlat

Jag betalar kanske 320 kr eller något sådant, med klippkort (man får tionde gratis eller något sådant). Om du har långt hår och "bara" ska ha topparna klippta kanske du kan be en vän?

• Zoja

Tycker 150-200 är ett okej pris för att endast klippa topparna.

• Cale
    Matlat skrev 2014-01-21 20:38:41 följande:
    Om du har långt hår och "bara" ska ha topparna klippta kanske du kan be en vän?

Jag lägger hellre ut pengarna är går till någon som inte har erfarenhet och jag står för att det blir en utkostnad för det blir inte slitet speciellt snabbt. Tycker bara att det är svårt att finna "bara" toppning prisvärt vid 700:- som vissa tar när jag vet att det blir lika bra för 3-400:-.
  • Duckan

I Stockholm finns det salonger som tar under 400kr för toppklippning.

• iaseia

Oj jag betalar ca 500 för en klippning och det tycker jag är dyrt, men jag vet att jag får kvalite på det.
    vill inte gå till en frissa som kostar 300 och de ens int har en plattång (vilket jag var med om förra sommaren), fick gå till min dyra frissa en vecka senar.e..

Bara topping hade jag nog gått till typ 200

• Cale

Då känns det inte som om jag är helt ute och cyklar, vissa tycker jag är nästintill dum i huvudet som vill ha en "billig" klippning. Ännu en sak som är bra med att ha jobb, man behöver (förhoppningsvis) inte vända på mynten :)

• Gizmo