• Baka liten kaka

Gravid i v 7, symptomen försvunnit!

Jag är gravid i v 7. Redan innan jag gjorde gravtestet visste jag att jag var gravid. Jag hade ömma bröst, molande verk i livmodern och tendenser till lättare illamående.

Nu har plötsligt alla symptom försvunnit! Har endast lättare molningar i livmodern.

Under graviditen med dottern kände jag kraftiga symptom konstant.

Någon som har varit med om liknande och hur har det i sådana fall gått? Så klart är jag orolig för missed abortion...

• Svar på tråden Gravid i v 7, symptomen försvunnit!
  • Lilla fjunet

Kan det inte vara sådana "spök veckor" som vissa pratar om. Vet inte riktigt när de brukar ske men har hört flera som blivit oroliga vid symtom som plötsligt försvunnit. Jag hade inga symtom alls men det gick bra iaf=)

• Baka liten kaka

Skönt att höra att det gått bra för dig!!

Jag har bokat in VUL men den är först om en och en halv vecka. Mest orolig att embryot inte klarat sig. Känns inte riktigt helt normalt... men jag hoppas verkligen att det bara är "spökveckor". Dagarna innan jag plussade låg jag på akuten och blev röntgad över buken...

• Lilla fjunet

Tror inte att du ska oroa dig över röntgen så tidigt i graviditeten, om man flyger så utsätts man för lika mycket strålning som vid röntgen, men det bryr sig inte så många om. 

• Baka liten kaka

Jag har googlat rätt mycket på röntgen, läst både läkares, forskares och barnmorskors utlåtande gällande röntgen så pass tidigt i grav. De tycks vara hyfsat eniga om att det inte är någon större risk, och om embryot eller ägget skulle blivit skadat så hade det inte klarat av processen att fästa i livmodern. Så egentligen är jag inte orolig över just den grejen med det finns ju alltid regel med undantag.

Men varför försvinner symptomen?? Det är en fråga jag inte lyckats få svar på (om jag fortfarande har en levande varelse inom mig vill säga). Gaaa vad jag längtar till vul.

• iggelpiggelblå

jag är i v8 nu (7+4) mina symptom kommer och går...

trodde det va "kört" för nån vecka sen.. allt slutade kännas,men nu värker bröstvårtorna igen och illamåendet ligger till och från som en stor klump i halsen..

Jag har 2 barn sen innan, och har i stort sett inte känt av ngt med dom, inga ömma tuttar, inget illamående osv..

• iggelpiggelblå

Jag ska göra ett VUL nu på torsdag.. är rejält nervös..

2ggr har det avstannat för mig, en gång fick jag veta i v14 och en gång i v6..

Jag hoppas att det går bra för dig

• Tokfrans

Tror du inte behöver oroa dig. Rätt vanligt att symtomena kommer och går.

Och sen är ju en liten tanke att de är ditt andra barn, kroppen kankse känner igen allt? :)

I vilket fall så försök att slappna av och njut, annars ökar ju bara risken för missfall mer.

• Baka liten kaka
    iggelpiggelblå skrev 2014-01-21 22:55:41 följande:
    jag är i v8 nu (7+4) mina symptom kommer och går...trodde det va "kört" för nån vecka sen.. allt slutade kännas,men nu värker bröstvårtorna igen och illamåendet ligger till och från som en stor klump i halsen.. Jag har 2 barn sen innan, och har i stort sett inte känt av ngt med dom, inga ömma tuttar, inget illamående osv..

Pepp pepp pepp! Stort lycka till!! Måste varit så underbart att få symptom igen :)
  • Baka liten kaka
    Tokfrans skrev 2014-01-21 22:59:31 följande:
    Tror du inte behöver oroa dig. Rätt vanligt att symtomena kommer och går.

Och sen är ju en liten tanke att de är ditt andra barn, kroppen kankse känner igen allt? :)

I vilket fall så försök att slappna av och njut, annars ökar ju bara risken för missfall mer.

Kanske kan det vara så. Lever på hoppen och har absolut inte gett upp ännu. Är det MF så är det och då kan jag inget göra åt det i varje fall. Men det är klart att vi hoppas på en frisk septemberbaby. Tycker dock att det känns skumt att först ha symptom och några dgr senare har de försvunnigt.
  • Saraclasse

Hej! 

hur har de gått för dig? Jag har samma symtom just nu med barn två. Hade ett dovt illamående och yrsel tidigt innan plusset, ömma bröst mm.. nu har de flesta symtomen avtagit och endast ?värk? emellanåt i magen.. 
    är i vecka 5 + 2 dgr och innan denna grav fick jag ett tidigt tidigt ma ? så är så himla orolig!

• Pez
    Saraclasse skrev 2024-06-27 09:48:16 följande:

Hej! 

hur har de gått för dig? Jag har samma symtom just nu med barn två. Hade ett dovt illamående och yrsel tidigt innan plusset, ömma bröst mm.. nu har de flesta symtomen avtagit och endast ?värk? emellanåt i magen.. 
    är i vecka 5 + 2 dgr och innan denna grav fick jag ett tidigt tidigt ma ? så är så himla orolig!

Jag är också i v 5+2 idag, känner ingenting och glömmer hela tiden bort att jag är gravid. Förut hade jag lite ömma bröst och molvärk men inget nu. 🤷 Känns som ett lotteri. 
  • Saraclasse

Samma här det kommer & går, till & med min sambo glömde av igår att jag är gravid o fråga om jag skulle vara nykter nästa helg 🤪 .. återstår att se men har ju ett ma med mig i bagaget så är nog dubbelt så orolig denna gång.. 

Svar på tråden Gravid i v 7, symptomen försvunnit!