• Runes

Mallorca på Påsklovet för kallt?

Fuengirola nere på Solkusten var lagom varmt men lite regnigt förra påsken.  Mallorca är lite kallare och påsklovet är 12/4. Poolerna är uppvärmda men kan det vara för kallt?

• Svar på tråden Mallorca på Påsklovet för kallt?
  • tiden

Runt 16-18 grader var det när jag var där i april :)

• Deia01

Har varit på Mallorca två gånger i april. Det har varit soligt och varmt. Dock ej så man funderade på att bada!
    Bäst att vandra eller besöka Palma under april. Ingen ren sol och badresa då.

• Runes
    tiden skrev 2014-01-22 02:56:01 följande:
    Runt 16-18 grader var det när jag var där i april :)
    I skuggan ja men kan man sola avklädd om det är soligt?
  • Runes
    Deia01 skrev 2014-01-22 12:06:35 följande:
    Har varit på Mallorca två gånger i april. Det har varit soligt och varmt. Dock ej så man funderade på att bada!
    Bäst att vandra eller besöka Palma under april. Ingen ren sol och badresa då.
    Havet är för kallt men dom här har värmda pooler från solpaneler på taket.
  • tiden

Du kan klart sola avklädd, men det blåste mkt när vi var där :) i slutet på april börjar det nog bli varmare, vi var där i 1,5 månad :)

• Dixie
    Runes skrev 2014-01-21 23:59:02 följande:
    Fuengirola nere på Solkusten var lagom varmt men lite regnigt förra påsken.  Mallorca är lite kallare och påsklovet är 12/4. Poolerna är uppvärmda men kan det vara för kallt?

Du får ju också fundera på risken för jordbävningar, innan du bestämmer resmål!
  • isabelles

Jag hade nog satsat på en resa någon/några månader senare. En utlandsresa drar iväg i kostnaderna, därför satsar jag hellre på en resa då det är något varmare än 15-20 grader! :)  

• Runes

Juni brukar vara bra men våren har kommit tidigt hit, kanske även dit?

Svar på tråden Mallorca på Påsklovet för kallt?