vårdnat till styvpappa
Hej ! Jag är mamma till 5 barn, och gift med en underbar man som ser mina barn som sina. Mina barns biologiska pappa lever inte längre, så jag har ensam vårdnad. Det är inte smidigt, det upptäckte jag igår. Min pojke blev sjuk och efter sjukhus besök och övernattning där fick vi recept utskriven som vi ville hämta på väg hem men då upptäckte vi att apoteket var lunchstängt. Min man skulle hämta senare och jag var hemma med pojken som måde jättedåligt. Men han kunde inte få ut medicinen utan att jag var med, du står inte som vårdnadshavare sa de till han. Nu har jag funderat väldigt mycket över detta, mina föräldrar bor utomlands, vad händer om jag skulle hälsa på de och en av barnen skulle blir sjuk och behöva medicin och jag är utomlands ? Eller jag är sjuk själv och kan inte ta mig till apoteket ? Finns det ett sätt att han kan blir vårdnadshavare ? Jag vet att man kan adoptera men då förlorar man barnpensionen och det har vi inte råd med annars hade vi satt igång det direkt. Någon som vet hur man gör ? Tack !