Hej nu ska du få massor av tips. Är typ mästare i detta ämne. (har levt med dessa besvär i många år innan det konstaterades att jag hade brock på magmunnen)
1. Ät ofta och mindre
2. Undvik fet, stark, sur och kryddig mat. Ex på mat/kryddor/drycker som gör det värre: pommes, sura äpplen, curry, kanel, kardemumma, mintigt godis, te, kaffe, alkohol och cigaretter (men de håller du ju ändå dig borta från...)läsk framför allt med koffein i.
3. Köp receptfria tuggtabletter på Apoteket, finns flera sorter, jag rekomenderar Novalocol. Kan ätas i mängder utan att skada bebis. Köp Gaviscon (finns också på apoteket), en medicin som man dricker typ 30 min efter varje måltid och innan sänggående. Funkar ganska bra men jag får lite kväljningar av smaken...
4.Köp koffeinfritt te, om du tvunget vill ha te. Om du vill ha läsk så köp inte Pepsi, Coca Cola och andra sånna coladrycker de innehåller koffein. Ibland så kan även kolsyran vara boven.
5. Sov med en extra kudde eller höj sängen vid huvudändan.
6. Vid svid eller sug i magen så tugga knäckebröd om du inte vill käka en novalocol. Fungerar en stund.
7. Milkshake eller drickyogghurt fungerar också ganska bra, men är mindre nyttigt...
8. Om du får upp sur uppstötning i munnen så drick lite vatten, det som kommer upp är vädigt skarpt och kan fräta på tänderna.
Hoppas detta kan hjälpa dig lite!
Lycka till med allt.