• Ziberia

Barnmat på Sunwing Waterworld Makadi Beach

Någon som bott här sedan hotellet blev klart? Vi var nere för något år sedan och tittade på hotellet men bodde på Makadi Palace. Nu ska vi dit igen men det verkar inte som det finns ett mini-market på hotellet? Funderade med tanke på barnmat, om man kan köpa burkar ute vid Makadi? När vi var där hade de börjat bygga nån typ av galleria där det då fanns apotek mm, kanske finns en supermarket där nu, nån som vet??

• Svar på tråden Barnmat på Sunwing Waterworld Makadi Beach
  • Majsan70

När vi var där i februari förra året fanns det ingen supermarket vid gallerian med apoteket och restaurangerna. Det var mest små boutiker.

Däremot längs med strandpromenaden förbi Grand Makadi fanns det supermarket. 

Hur det ser ut på waterwoeld vet jag tyvärr inte-.

• Ziberia
    Majsan70 skrev 2014-01-22 18:58:10 följande:
    När vi var där i februari förra året fanns det ingen supermarket vid gallerian med apoteket och restaurangerna. Det var mest små boutiker.

Däremot längs med strandpromenaden förbi Grand Makadi fanns det supermarket. 

Hur det ser ut på waterwoeld vet jag tyvärr inte-.
    Tack för svar! Vet inte om du är småbarnsförälder eller om du tänkte på det...men fanns det barnmatsburkar där? Var det ett välsorterat supermarket tyckte du?
  • Majsan70
    Ziberia skrev 2014-01-22 19:11:39 följande:
    Tack för svar! Vet inte om du är småbarnsförälder eller om du tänkte på det...men fanns det barnmatsburkar där? Var det ett välsorterat supermarket tyckte du?
    Jag är inte småbarnsförälder så jag tänkte inte på barnmatsburkar men jag vet att det fanns blöjor och liknande där i allafall. Å andra sidan finns det ju en stor galleria på väg in mot Hurghada och dit kan man ju ta taxi om man vill. Borde ju finnas mataffär där tänkte jag. 
  • LinaÖstling

Hej! Nyfiken i en strut från någon/några som aldrig varit i Egypten tidigare men som åker nästa vecka till just Sunwing waterword Makadi Beach. Har läst små trådar här och var om familjer som varit där och inte åkt hem med glada miner, det verkar ha varit fel på det mesta. Men så tänker jag att det är lättare att skriva när man är lite sur, kanske de lyckliga familjerna sparar det gottiga i minnet Så nu undrar jag bara rätt upp och ner hur ni haft det? Speciellt du Ziberia som startat tråden, har du hunnit varit där nere? Tusen tack för svar

Lina

Svar på tråden Barnmat på Sunwing Waterworld Makadi Beach