fel på bonusungen
Jag är så vansinngt trött på min styvdotter, det är ngt seriöst fel på henne och hennes pappa min sambo verkar ju precis lika korkad som inte fattar det...hon låter och då menar jag inte pratar nej hon utstöter oidentiferbara ljud, tänder/släcker lampan, stampar i golvet, helt oförmögen att stänga en dörr utan att smälla igen den, har typ tvättat sina kläder två ggr sen sportlovet, igår försov hon sig och jag vaknar av att hon sparkar/stampar/hoppar runt i sitt rum åoch hall samt ropar helt osammanhängade...hennse rum ser ut som en sopstation, käder överallt hopknölade otvättade, byter trosor 1-2 ggr i veckan eller när de är helt nerblodade...så jävla äcklig...gräver i näsan och det hon hittar där kletar hon gärna ner på väggen vid sängen...gissa hur gammal hon är??? 17 år!!!!
Hon behöver antingen låsas in eller så slänger ja snart ut henne, eller vänta jag tror ja hejdar mig till vansinnet bryter ut helt och hon jagar oss med kniv, då kan man ju iaf ringa polisen....
Hon behöver bara kärlek säger hennes pappa, nej hon behöver VÅRD!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-23 21:33
Som svar på en del frågor, jag har känt henne i 7 år och vi har haft en jättebra relation tidvis, hon har alltid uppvisat en del "märkliga" beteenden, så pass mycket att skolan har reagerat, BUP och socialtjänsten har varit och är inkopplade, hos hennes andra föräldern har situationen gjort att hon inte kan/får bo kvar eftersom det finns andra mindre barn som blir livrädda. För en utomstående ter sig dessa beteenden mycket märkligt och man förstår rätt snabbt i umgänget med henne att hon har ngn form av diagnos. Släkt och vänner som sett det kommenterar det ju självklart också.
Det som gör mig så vansinnigt frustrerad är att hennes pappa inte kan/vill/förmår se det och i det närmaste motarbetar BUP etc. Under tiden går vi andra här hemma på helspänn och kan inte slappna av.