• Tirnanog

Lejon-barn

En tråd för alla med barn födda i Lejonets tecken.
    Här kan vi prata allmänt om våra barn och funderingar m.m.

Hur bra stämmer horoskopet in på ditt barn?

Lejonet
    22 juli - 21 aug
    Lejonbabyn vill hemskt gärna bli ordentligt bortskämd och ha precis all uppmärksamhet. Det är ett ståtligt barn, som tidigt förstår när man säger vackra saker om henne. Hon besitter därför ett stark självförtroende men även en väldig charm som få människor kan stå emot. Ett lejon visar väldigt tydligt vad hon vill, med en röst som hörs och inte kan bli ignorerad.

• Svar på tråden Lejon-barn
  • Monia

Kul tråd!! Min yngsta dotter är född den 18 augusti 05. Hon är alltså "bara" 5,5 månad, men visar tydliga "lejontecken". Hon kan ligga för sig själva och vara jättemissnöjd med livet och blir väldigt nöjd när det är någon som sätter sig och pratar med henne. Hon kommer nog att hamna i centrum tror jag. Kul att se att dom är så medvetna redan som små.

• Tirnanog

Min dotter är född 23 juli så hon är inte heller så gammal...
    Men allt stämmer in på pricken!!!
    Lustigt det där.

• Nina 73

Jag har också ett litet lejon som är född 27/7-05!

• Nina 73

Ja, det är han nog. Men å andra sidan så gillar väl de flesta barn att vara i centrum. Men ett charmtroll det är han allt, och ståtlig; 76cm lång och 10945g på 6mån kontrollen!

• Tirnanog

Hej hej hur har ni det med era barn?

Här är det äntligen ganska så friskt från förkylning. Hon har sovit i över en timme nu och det är skönt när hon får en ordentlig tupp-lur på dagen istället för flera 5.minutare.

• Anna81

hej! min dotter är född i lejonets tecken aug 03.
    Kan säga att horoskopet stämmer till 100% hon är inte rädd för att visa vad hon tycker, ganska kul och se faktiskt.

• Tirnanog

Anna: Ja jag brukar inte tro på sånt där men det horoskopet stämmer bra...

Hm vi lär vara trötta mammor vi som har lejonbarn

• Tirnanog

Här var det tyst och lugnt... Inga fler med lejonbarn?? (fast vi är väl upptagan med att tillfredsställa våra barns behov efter bästa förmåga)

• Selmas

Jag har två lejonbarn & är själv ett lejonbarn så ni kan förstå att här är fullt upp. Barnen är födda18/8 1994 och 6/8 2004 samt jag själv 1969

• Selmas

Tirnanog: Den som vinner är ju såklart grabben & sonen på 1½ år.Han har skrikit & varit den somkrävt osspå mest sedan han föddes & haft kolik & varit allmänt jobbig.
    Får han inte somhan vill så skriker han & gör sig omöjlig bara!

• Tirnanog

Ha ha ja... Min dotter har redan börjat visa såna tendenser..
    Idag när hon inte fick maten tillräckligt snabbt blev hon så arg så hon nästan kravlade sej ur stolen medan hon slog armarna i bordet o gallskrek!! Såna aggressions-utbrott kan hon få!

• GOBLIgobli

Vi har också ett lejon, en tös född 25 juli -05.
    Får väl se om det blir mycket "lejontendenser", just nu är det väl bara mest att hon gillar sällskap.
    Fast uppmärksamhet får hon, bla av storebrorsorna .

Kanske blir världens kravmaskin när trotsen sätter in...

• Happy me

Har en tös född 050819 och hon är inte direkt en lejonbebis... Men så är hon yngst i skaran på tre så hon får bara hänga med mer eller mindre. Kanske blir annat senare?

Öht är hon en sån snäll liten bebis som knappt skriker!

• MayaS

Jag har en lejoninna på 8½..*S* ett exempel... jag säger att de ska gå o lägga sig... sonen som är vattuman... säger ok.. och accepterar lungt läget.... dotterns reaktion är ständigt " MEN ÅHHHHHH!!!"... jupp ett riktigt Lejon... men hon blir oftast luign med lite smicker.... ska bara berömma henne hur duktig hon är så blir hon såååååå lugn

Svar på tråden Lejon-barn