Lön och årsarbetstid
Hej!
Har ringt och ringt flera dagar till FK utan att komma fram så hoppas nu få hjälp denna vägen. Hoppas få svar på följande frågor:
Har ett barn som är 1,5 år. Hade en heltidstjänst som gick ut under föräldraledigheten.
Har nu ett nytt jobb, ett vikariat på 75% som är på 11 mån. Just nu jobbar jag 4 dagar i veckan varav 2 lite kortare arbetstid. Snart kommer min sambo gå tillbaka till arbete från att ha varit föräldraledig. När vi båda jobbar kommer jag arbeta mina 75% utspritt på 5 dagar i stället för 4 för att kunna hämta tidigare på dagis. Har sedan min föräldraledighet varit arbetssökande tiden jag ej jobbat men vill nu istället fylla ut med föräldrapenning 1,4 dagar/v för att skydda SGIn.
När det gäller årslön, ska jag då fylla i vad jag tjänar på 75% tex 30000 (som lönen skulle ha varit om jag hade varit anställd på 100%) ggr 0.75=22500 ggr 12 mån =270 000? (är alltså anställd på 75%, har ej gått ner från en heltid)
När det gäller årsarbetstid, hur ska jag då fylla i? 30h ggr 52v=1560h
Eller ska jag fylla i dagar? Och hur ska jag beräkna det i så fall då jag nu jobbar 4 dagar /v men snart byter till 5dagar/v?
Ska det faktum att jag har ett vik som är kortare än ett år tas med i beräkningen på ngt sätt?
Tack till dig som svarar!