• amiofo

bästa handkrämen

Någon som kan ge mig förslag på bra handlräm,har blivit så torr, särskilt om fingertopparna så det spricker, är rädd att riva sonen

• Svar på tråden bästa handkrämen
  • Ahaa

Body Shops "Hand Hemp Protector" tycker jag är bäst. Händerna blir mjuka och öena nästan direkt, även när det gått så långt att huden blivit som sandpapper. Ganska dyr, men den är väldigt dryg, verkligen värd varenda krona.

• RosaGrisen

Min favorit är helt klart helosansalva! Fet, dryg och svider inte på supertorra händer :)

• sandlilja

Jag brukar använda nån som inte kladdar dagtid, tex apotekets med canola oil. Annars tappar man grejer på jobbet, och kaffekoppen.

Men det är på nätterna man kan ösa på de riktigt feta goa krämerna. Idominsalva, niveakräm, body butter, Elisabeth Arden eight hour, vaselin. En rejäl dos.

Det lär vara bra att sova med bomullsvantar sen, jag tycker det känns för konstigt men det kanske är värt att testa för dej om du har problem.

• k girl

Body Shops handkräm med hampa. Men jag använder den dagtid och kör på med något fetare under natten. Sen smörjer jag alltid in händerna och fötterna när jag ändå smörjer in kroppen, då får man lite gratis!

• faithfully

Calmuril (mjölksyra och karbamid) finns på apoteket i kylskåp. Extremt bra och läkande, hjälper huden att bryta ner sig själv och inte skapa just förhårdnader, sprickor och tjockare hudlager. Vaselinbaserade krämer fungerar så länge du mjukgör med dem men de läker och lindrar inte orsaken till att man har problem...

• mayitaah

Miniderm från apoteket hjälpte mina torra armbågar och knän att återfukta sig och inte "fjälla",(den fungerar jätte bra till eksem) rekomenderar den varmt!

• Jill 79

Jag fick den från body shop, som några innan rekomenderat. Suverän, även på mina stackars stall, vinter händer.

• mimbo

Nivea har en handcreme som heter typ sos repair eller ngt. Den är riktigt bra! Finns på bl.a. Ica maxi.

• Baryk
    Ahaa skrev 2014-01-23 07:12:12 följande:
    Body Shops "Hand Hemp Protector" tycker jag är bäst. Händerna blir mjuka och öena nästan direkt, även när det gått så långt att huden blivit som sandpapper. Ganska dyr, men den är väldigt dryg, verkligen värd varenda krona.
    Japp! Den är helt fantastisk! Rekommenderar även fotkrämen. Luktar lite annorlunda, men man vänjer sig rätt fort.
  • gbgumman
    Multignutten skrev 2014-01-23 07:06:29 följande:

Neutrogena handkräm är den bästa jag köpt.

Samma här. Mina eksem håller sig borta så länge jag använder den.
  • persikofjaril

Jag tycker Propyless är väldigt bra. Går in snabbt i huden, och mycket god effekt på mina torra händer. Finns på de flesta apotek.

Svar på tråden bästa handkrämen