• Äldre 23 Jan 12:53
    30504 visningar
    48 svar
    48
    30504

    Se gratis online serier

    Någon som vet var jag kan se gratis online, tex serier som inte visats på TV ännu..
    Måste man registrera sig sig på sidan? Är det säkert? Jag vet att man förr kunnat titta gratis på streamade serier med engelsk text utan att reg. sig men verkar inte fungera nu.. 

  • Svar på tråden Se gratis online serier
  • Äldre 23 Jan 13:25
    #1

    Nu blir jag nästan OT direkt och det ber jag om ursäkt för, men...

    Är du säker på att det måste vara gratis? HBO kostar 79 kronor i månaden och där ligger många av de senaste årens stora TV-serier. Nya avsnitt i av exempelvis Game Of Thrones och True Detectiv kommer väl upp ganska direkt efter deras visningar i USA. Sen har de på inget vis alla serier. Givetvis är detta med officiell svensk text ifall man vill. 

    Annars finns ju alltid swefilmer och liknande sidor men jag väljer bort dessa i största möjliga mån på grund av den sexchatreklam som poppar upp när man surfar från paddan och att jag gärna vill ge lite pengar till de som producerar detta. 

    79 kronor i månaden motsvarar väl ca en pizza, och det tycker jag det är värt. 


    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 23 Jan 13:37
    #2
    Johan75 skrev 2014-01-23 13:25:58 följande:
    Nu blir jag nästan OT direkt och det ber jag om ursäkt för, men...

    Är du säker på att det måste vara gratis? HBO kostar 79 kronor i månaden och där ligger många av de senaste årens stora TV-serier. Nya avsnitt i av exempelvis Game Of Thrones och True Detectiv kommer väl upp ganska direkt efter deras visningar i USA. Sen har de på inget vis alla serier. Givetvis är detta med officiell svensk text ifall man vill. 

    Annars finns ju alltid swefilmer och liknande sidor men jag väljer bort dessa i största möjliga mån på grund av den sexchatreklam som poppar upp när man surfar från paddan och att jag gärna vill ge lite pengar till de som producerar detta. 

    79 kronor i månaden motsvarar väl ca en pizza, och det tycker jag det är värt. 

    Kan man till exempel titta på nya avsnittet av Black Sails på HBO idag?
    Kan man titta på 13 avsnittet av 9e säsongen av Criminal Minds på HBO Nordic idag?

    I alla fall jag vill titta på amerikanska serier precis efter att de kommit ut, och någon sådan tjänst finns inte här i europa vad jag vet.

  • Äldre 23 Jan 13:38
    #3

    Har du försökt använda google TS?
    lmgtfy.com/

  • Äldre 23 Jan 13:49
    #4
    Monchichier skrev 2014-01-23 13:37:36 följande:

    Kan man till exempel titta på nya avsnittet av Black Sails på HBO idag?
    Kan man titta på 13 avsnittet av 9e säsongen av Criminal Minds på HBO Nordic idag?

    I alla fall jag vill titta på amerikanska serier precis efter att de kommit ut, och någon sådan tjänst finns inte här i europa vad jag vet.


    Nej, du måste vänta till på söndag för att kunna se Black Sails. Criminal Minds är väl CBS så den serien finns inte på HBO. 

    Ska man se Criminal Minds via betaltjänst i Sverige antar jag att det är Viaplay som gäller, men den är bra mycket dyrare och jag har ingen aning om hur snabbt de lägger ut nya avsnitt. 

    Du får nog leta vidare och inte fästa allt för stor vikt vid mitt inlägg, men jag tycker bara det är konstigt att så få verkar vilja betala lite för att se dessa fantastiska serier (även om jag nu inte sett någon av serierna du nämner). 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 23 Jan 13:57
    #5
    Johan75 skrev 2014-01-23 13:49:03 följande:
    Nej, du måste vänta till på söndag för att kunna se Black Sails. Criminal Minds är väl CBS så den serien finns inte på HBO. 

    Ska man se Criminal Minds via betaltjänst i Sverige antar jag att det är Viaplay som gäller, men den är bra mycket dyrare och jag har ingen aning om hur snabbt de lägger ut nya avsnitt. 

    Du får nog leta vidare och inte fästa allt för stor vikt vid mitt inlägg, men jag tycker bara det är konstigt att så få verkar vilja betala lite för att se dessa fantastiska serier (även om jag nu inte sett någon av serierna du nämner). 
    Redan nu kan man se Black Sails, om man streamar från något annat ställe än HBO.

    De fantastiska serierna läggs ut alldeles för långsamt från tjänsterna som finns här i Sverige, det är det som är problemet. Ta tex Breaking Bad, där de sista avsnitten lades ut på Netflix för några veckor sedan, när serieavslutningen sändes 29 september i staterna. INTE okej!

    Jag har både Viaplay och Netflix, men för filmernas skull och för att kunna se om gamla serier.
    När jag vill titta på TV serier i samma takt som de sänds i staterna, då vänder jag mig till streaming på nätet, faktiskt.
  • Äldre 23 Jan 13:59
    #6
    Johan75 skrev 2014-01-23 13:49:03 följande:
    Nej, du måste vänta till på söndag för att kunna se Black Sails. Criminal Minds är väl CBS så den serien finns inte på HBO. 

    Ska man se Criminal Minds via betaltjänst i Sverige antar jag att det är Viaplay som gäller, men den är bra mycket dyrare och jag har ingen aning om hur snabbt de lägger ut nya avsnitt. 

    Du får nog leta vidare och inte fästa allt för stor vikt vid mitt inlägg, men jag tycker bara det är konstigt att så få verkar vilja betala lite för att se dessa fantastiska serier (även om jag nu inte sett någon av serierna du nämner). 

    En liten parentes, jag såg första avsnittet av Black Sails i fredags. 
    Fortsätter den på samma sätt säsongen igenom kan det inte bli något annat än succé

  • Äldre 23 Jan 14:17
    #7
    Monchichier skrev 2014-01-23 13:57:48 följande:
    Redan nu kan man se Black Sails, om man streamar från något annat ställe än HBO.

    De fantastiska serierna läggs ut alldeles för långsamt från tjänsterna som finns här i Sverige, det är det som är problemet. Ta tex Breaking Bad, där de sista avsnitten lades ut på Netflix för några veckor sedan, när serieavslutningen sändes 29 september i staterna. INTE okej!

    Jag har både Viaplay och Netflix, men för filmernas skull och för att kunna se om gamla serier.
    När jag vill titta på TV serier i samma takt som de sänds i staterna, då vänder jag mig till streaming på nätet, faktiskt.
    Men finns det en samlande tjänst i USA? 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 23 Jan 14:27
    #8
    Monchichier skrev 2014-01-23 13:38:52 följande:
    Har du försökt använda google TS?
    lmgtfy.com/

    Jag har ex googlat i det oändliga när det gäller sånt och det är en djungel. De flesta träffar (hur olika de än må se ut) leder oftast till samma site.

    De är krångliga och man måste registrera sig och i slutet vet man inte om det är gratis eller ej. Sen så är vissa sidor nedlusade med virus.

    Och det gäller då de senaste ej sända avsnitten från usa jag tänker på då.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Äldre 23 Jan 14:29
    #9
    Johan75 skrev 2014-01-23 14:17:30 följande:
    Men finns det en samlande tjänst i USA? 
    Nej, men på internet
  • Äldre 23 Jan 14:32
    #10
    Miss Behave skrev 2014-01-23 14:27:53 följande:

    Jag har ex googlat i det oändliga när det gäller sånt och det är en djungel. De flesta träffar (hur olika de än må se ut) leder oftast till samma site.

    De är krångliga och man måste registrera sig och i slutet vet man inte om det är gratis eller ej. Sen så är vissa sidor nedlusade med virus.

    Och det gäller då de senaste ej sända avsnitten från usa jag tänker på då.
    Jag har aldrig haft några problem med sidan som ligger som förstaträff om man söker på det jag länkat till.
    Annars finns ju också alternativet att besöka piratbukten om man är desperat och inte har adblocks installerat 
Svar på tråden Se gratis online serier