• mysmammansthlm

    Kåt frustrerad nybliven mamma

    Jag är en nybliven mamma som innan förlossningen hade ett väldigt aktivt sexliv. Nu som nybliven mamma har jag märkt att jag är ÄNNU kåtare. Mina stora bröst får mig att känna mig extra sexig, och min kille är galen i dem. Än kan jag inte ha sex efter förlossningen..håller på att bli tokig. Runkar och suger min kille ofta, men det är så frustrerande att inte kunna få själv! Vi myser, hånglar och så, men jag vill ha sex, kuk! Är det någon annan som har eller haft samma problem? Hur gjorde ni? Hur lång tid tog det innan ni kunde ha sex efter förlossningen? /Frustrerad

  • Svar på tråden Kåt frustrerad nybliven mamma
  • MrFlex

    Anledningen till att man inte ska ha "sex" efter förlossningen är väl infektionsrisken när kroppen läker? Där moderkakan satt är nu som ett stort sår.

    Kan ni inte lösa ditt behov utan penetration? Han kan väl slicka dig om ni båda är bekväma med det?

  • mysmammansthlm
    MrFlex skrev 2014-01-23 14:41:32 följande:
    Anledningen till att man inte ska ha "sex" efter förlossningen är väl infektionsrisken när kroppen läker? Där moderkakan satt är nu som ett stort sår.

    Kan ni inte lösa ditt behov utan penetration? Han kan väl slicka dig om ni båda är bekväma med det?
    Tack det var ett bra tips, men jag är mest sugen på penetration...jag längtar efter något som fyller upp..en hård kuk. Blir galen!
  • MrFlex

    Hur nyförlöst är du då? Rådet är väl att man ska vänta 6-8 veckor (efterbörd) men det borde vara individuellt.
    På med ett gummi och kör på om du känner att din kropp är redo!

  • mysmammansthlm
    MrFlex skrev 2014-01-23 16:19:00 följande:
    Hur nyförlöst är du då? Rådet är väl att man ska vänta 6-8 veckor (efterbörd) men det borde vara individuellt.
    På med ett gummi och kör på om du känner att din kropp är redo!
    Det har bara gått någon vecka..6-8 veckor känns som sjukt lång tid när man är kåt NU!
  • Thaleya1

    kanske du ska avstå från att suga av honom, osv eftersom det förmodligen gör dig ännu mer sugen för stunden. Som att dingla med en kaka man inte får äta.


     


    Jag födde barn för snart ett halvår sedan, kan ännu inte ha sex. Sprack mycket och har inte läkt normalt (läkarna påstår att jag har läkt ungefär lika mycket som en "normal" kvinna gör på en vecka efter förlossningen. Kan torka mig nu, men that's it.

  • Anonym (Claudia)
    Tidigare uppmanades kvinnor att inte ha vaginala samlag de första sex veckorna efter förlossningen. Men det går bra att ha sex när man har lust efter förlossningen. Det är bra att skydda sig med kondom så länge man har avslag eftersom det finns en ökad risk för infektion.

    www.1177.se/Tema/Gravid/Forsta-tiden-efter-forlossningen/Tankar-och-kanslor-efter-forlossningen/Sex-efter-att-man-fatt-barn/

    Så det är bara att sätta igång! Vi väntade inga 6 veckor efter...
  • mysmammansthlm2
    Thaleya1 skrev 2014-01-23 22:58:54 följande:

    kanske du ska avstå från att suga av honom, osv eftersom det förmodligen gör dig ännu mer sugen för stunden. Som att dingla med en kaka man inte får äta.


     


    Jag födde barn för snart ett halvår sedan, kan ännu inte ha sex. Sprack mycket och har inte läkt normalt (läkarna påstår att jag har läkt ungefär lika mycket som en "normal" kvinna gör på en vecka efter förlossningen. Kan torka mig nu, men that's it.


    Oj stackare! Det kan inte vara kul!
    Lite svårt att avstå från att suga bara, jag gillar ju det  ;)
    (har ett nytt konto som heter 2 på slutet)
  • mysmammansthlm2
    Anonym (Claudia) skrev 2014-01-24 08:30:56 följande:
    Tidigare uppmanades kvinnor att inte ha vaginala samlag de första sex veckorna efter förlossningen. Men det går bra att ha sex när man har lust efter förlossningen. Det är bra att skydda sig med kondom så länge man har avslag eftersom det finns en ökad risk för infektion.

    www.1177.se/Tema/Gravid/Forsta-tiden-efter-fo.../

    Så det är bara att sätta igång! Vi väntade inga 6 veckor efter...
    Tack! Vi får kanske prova oss fram försiktigt med kondom...
  • Anonym (Sophie)

    Lätt en trolltråd som en kille har startat

  • Anonym (Sophie)

    Sättet du skriver på låter som ur en mans kåta fantasier:)


    mysmammansthlm2 skrev 2014-01-24 17:22:26 följande:
    Vad får dig att tro att jag är kille?

  • mysmammansthlm2
    Anonym (Sophie) skrev 2014-01-24 17:29:13 följande:
    Sättet du skriver på låter som ur en mans kåta fantasier:)
    haha, jag kanske är lite som killars fantasier ;)
  • Anonym (Im here)
    mysmammansthlm2 skrev 2014-01-24 17:15:23 följande:
    Oj stackare! Det kan inte vara kul!
    Lite svårt att avstå från att suga bara, jag gillar ju det  ;)
    (har ett nytt konto som heter 2 på slutet)
    Besinna dig vilda kvinna. 
  • Anonym (japp)
    Anonym (Sophie) skrev 2014-01-24 17:18:21 följande:
    Lätt en trolltråd som en kille har startat
    instämmer fullständigt!
  • SexyMann

    hej du mysmammasthlm det finnsmångakillar hära som säkerligen vill ha sex med dig ...skickaett pm edu snällFlört

  • Anonym (01)

    Det tar ca 40 dagar (ca 8 veckor) att bli frisk efter förlossning, alltså då risken för infektion försvinner, sedan beror det på om du är sydd ? om du har fött vaginalt eller kejsarsnitt ?
    Allt sådan spelar roll för återhämtningen så hör av dig så kan jag tipsa dig så gott jag kan ;)

  • Anonym (3veckor)

    Jag blödde i 2 veckor och hade sex efter 3.....blev gravid igen 6 veckor efter förlossningen.
    Kan bara säga att amnig inte är ett fullgott preventivmedel

  • Anonym (01)
    Anonym (3veckor) skrev 2014-12-18 12:59:44 följande:

    Jag blödde i 2 veckor och hade sex efter 3.....blev gravid igen 6 veckor efter förlossningen.
    Kan bara säga att amnig inte är ett fullgott preventivmedel


    En kvinna bör tänka på sin återhämtning mer än annat runt omkring, det har faktiskt kommit ut en människa , och då behöver man vara ifred, och att blodet ska komma ut helt och hållet , efter det kan man ju göra vad man vill.

    Tycker att många stressar med allt å allting istället för att ta det lugnt och rå om sig själva den första tiden, det är ju nog mycket med bebisen som kommit och amning och ja allt !

    så take it easy 
Svar på tråden Kåt frustrerad nybliven mamma