köpa bilbarnstol. vilken rekommenderar ni?
Ska snart byta till barnstol från babyskyddet. Dottern är ganska lång och vi har en v70. Vilken tycker ni är den bästa,?
Ska snart byta till barnstol från babyskyddet. Dottern är ganska lång och vi har en v70. Vilken tycker ni är den bästa,?
Jag hade köpt en besafe plus (upp till 25kg). Barnet kommer upp högt i bilen och kan se ut. Vi har tyvärr besafe izi kid (upp till 18kg).
Axkid mini /beemoo mini safe
Maxi Cosi 9-25kg tycker vi är jättebra.
Den är rymlig så de kan åka till minst 4 år samt tar lite plats.
Men något jag upptäckt är att stolen inte är enda faktorn till hur mycket plats barnet får.
Val av bil samt information om hur den sätts i korrekt är viktigt.
Jag gjorde en liknande tråd nyligen. Fick många bra tips. I fredags köpte vi en Axkid minikid! Jättenöjda!
Rekommenderar Axkid Minikid.
Bebis på 9 kg sitter bra, och ändå rymmer den stora barn så att den räcker länge. Den är såvitt jag vet top 2-4 i rygglängd av bakåtvända stolar, beroende på vem som mätt och hur...
Lättmonterad med de inbyggda spännarna för underförankringsbanden.
Smidigt att bälteshöjden justeras automatiskt när selen dras åt.
Enda nackdelen jag sett med stolen är att den är ganska bred, och kan vara svår att få in om tre stolar ska rymmas i samma baksäte.
Vill du läsa in dig ordentligt på bilbarnstolar, så kolla bloggen.fi/bilstolslotsen
De bästa stolarna just nu som är godkända till 25 kg är besafe Izi plus, axkid minikid/Beemoo och britax maxway. Alla har funkat tills min son var fem år och lite till Längre tid än de flesta stolar!