• Anonym (ts)

Hur ofta tar ni av er förlovnings/vigselringen?

Jag har varit gift förut och hade då ett värde av kanske tio tusen på ringfingret. Ringarna tog jag aldrig av och dom såg nästan nya ut efter tio år.
    Nu har jag kikat lite på, jag tror det heter bröllopstorget och folk flaschar sina dyra ringar. Men så i en annan tråd berättade folk att dom är så rädda om dom att dom tar av dom när dom ska träna (okej), men även varje gång dom diskar, duschar och sover osv...gör man det? Om man har en ring för trettio tusen så ska den väll hålla genom livet, trots disk och dusch eller vad har jag missat? Hur ofta tar ni av er ringarna?

• Svar på tråden Hur ofta tar ni av er förlovnings/vigselringen?
  • Anonym (ofta)

Jag tar av mig ringarna, när jag duschar, diskar, när jag tvättar händerna efter toalettbesök och när jag går och lägger mig för natten.

• Haannaaa

Jag har på mig min förlovningsring jämt, tar aldrig av den. Den kostade inte 10.000 kr, men 4000. 
    Har tagit av den om jag bakat, pepparkakor eller liknande när det blir degigt. 
    Men annars så sover jag med den, duschar och liknande. 

• Påven Johanna

Bara när jag hanterar deg, annars aldrig. 

• Anonym (ofta)
    Anonym (ofta) skrev 2014-01-23 18:23:19 följande:
    Jag tar av mig ringarna, när jag duschar, diskar, när jag tvättar händerna efter toalettbesök och när jag går och lägger mig för natten.
    Jag visste väl att det fanns fler tillfällen, t ex när jag hanterar bakdegar.
  • aleakim

När jag knådar deg och när fingrarna ibland svullnar upp på morgonen.

• Scratt

Min vigselring tar jag av mig när jag ska gegga med händerna, typ när jag balar och sånt.
    I perioder även när jag sover. Den har nämligen en sten som sticker ut och kan rivas lite när jag sover...

• Teny

Jag har mina på mig nästan jämt. Förutom, precis som tjejen ovanför här skrev, när jag håller på med deg/smet.

• ClaraV

Ofta här med. Men det beror mer på mitt yrke. Jag jobbar inom vården och får inte ha smycken.

• MammaMia93

Min förlovningsring är på konstant förrutom korta perioder då jag tvättar under ringen. Men ringen är bara slät i silver, värde ca 1200:- När vigselringen åker på sen så kommer jag nog göra precis som nu.

Elliot 30 December 2011 <3
Svar på tråden Hur ofta tar ni av er förlovnings/vigselringen?