• HannahMu

    Ung mamma - vill du delta i min studie?

    Jag heter Hanna Mukasa, är legitimerad sjuksköterska och studerar just nu till skolsköterska. Jag kommer under våren att skriva min magisteruppsats och kommer då att inrikta mig på att ta reda på vilket stöd som gravida flickor anser sig behöva då de fortfarande går i grundskolan eller gymnasiet. De frågor jag kommer att ställa handlar bland annat om hur det är att vara gravid och gå i skolan och vad du anser dig behöva för hjälp under din skolgång. Ditt deltagande är givetvis anonymt och jag har tystnadsplikt. Även om du påbörjar studien så får du hoppa av om du känner för det utan att behöva förklara varför.


     


    Jag söker flickor mellan som gått i skolan i Sverige (grundskolan och gymnasiet) och varit gravida och fullföljt sin graviditet de senaste 5 åren. Du behöver inte ha gått klart din utbildning för att vara med men du ska ha gått i skolan då du var gravid.


     


    Om du är intresserad av att delta, vänligen maila mig.


     


    Tack på förhand!


     


    Hanna Mukasa,


    leg. Sjuksköterska och skolsköterskestudent.


    Mail: b12hanso@student.his.se


     


    Stina Thorstensson


    Handledare.


    Mail: stina.thorstensson@his.se


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-26 11:35
    Tror detta kan ge nya tankar för skolsköterskor och att det i sin tur kan hjälpa andra tjejer som får barn under skoltiden. Om ni passar in i studien - ta tillfället i akt och maila mig!
  • Svar på tråden Ung mamma - vill du delta i min studie?
  • HannahMu

    Tror detta kan ge nya tankar för skolsköterskor och att det i sin tur kan hjälpa andra tjejer som får barn under skoltiden. Om ni passar in i studien - ta tillfället i akt och maila mig!

  • fluu

    Måste det vara en fysisk skola? Pluggade och pluggar på distans.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • HannahMu

    Hej Fluu!
    Du ska ha gått antingen högstadiet eller gymnasiet som gravid. Gjorde du det på distans?

    Lyckeliten22!
    Hur långt har du kommit i din graviditet?

  • fluu
    HannahMu skrev 2014-01-27 11:43:33 följande:
    Hej Fluu!
    Du ska ha gått antingen högstadiet eller gymnasiet som gravid. Gjorde du det på distans?

    Lyckeliten22!
    Hur långt har du kommit i din graviditet?
    Jag läste gymnasiet på distans under ungefär halva graviditeten.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • HannahMu

    Hej igen!

    Eftersom jag har fått lite dåligt med tjejer som verkar intresserade så är jag tvungen att höja tiden sedan man var gravid. Så du som har barn idag som är 8 år eller yngre och var gravid när du gick i grundskolan eller gymnasiet är nu också välkommen att delta. Tveka inte, maila mig på [email protected]

    Vi hörs!
    Hannah

Svar på tråden Ung mamma - vill du delta i min studie?