• Anonym (day)

Mina ögon sitter olika högt

Jag tycker att det syns rätt tydligt, skillnaden kanske egentligen bara handlar om några millimeter och andra säger att de "aldrig har märkt det", men jag tycker definitivt att det syns. Mitt högeröga sitter högre upp än mitt vänstra öga, det gör att min trekvartsprofil blir olika beroende på vilken sida man kollar på. Kanske är det därför jag ser ut som någon annan på kort?

Jag stöter sällan på andra som har ögonen på olika höjd, men när jag ser dom så är det så uppenbart, en del har det värre än mig och oj vad jag tycker synd om dom, jag som redan tycker att mitt är illa liksom.

Är det något ni andra märker, om en persons ögon är asymmetriska? Någon annan som har det kanske?

Det är ju inte direkt något som kan fixas, så jag får leva med det.

• Svar på tråden Mina ögon sitter olika högt
  • Chessy

Både jag & min vän har det, inget man gillar men mår ju inte dåligt av det heller.. som du skrev, man får leva med det :)
    Jag har även en sned näsa! haha, så det gör att jag inte kan ta kort från ena sidan.

• Anonym (day)
    Chessy skrev 2014-01-24 13:40:49 följande:
    Både jag & min vän har det, inget man gillar men mår ju inte dåligt av det heller.. som du skrev, man får leva med det :)
    Jag har även en sned näsa! haha, så det gör att jag inte kan ta kort från ena sidan.
    Hehe Hela jag är bara helt asymmetrisk. Eftersom ögat sitter högre upp så ser det ut som om ögonbrynet sitter längre ner på den sidan, kinden ser mycket pluffsigare ut på den sidan också. Min näsa ser inte så sned ut, men trekvartsprofilen på näsan är också helt annorlunda mellan sidorna. Min mun är också sned. Min ena trekvartsprofil är rätt okej, ser rätt cool ut, den andra ser tjock och tråkig ut. Lite trist att jag glömmer att vända rätt profil till när folk tar kort på mig, har resulterat i många hemska kort som är ute på vift.
  • Kakmonster

Jag har alltid tyckt att "Brenda" i "Beverly Hills 90210" har det, men vet inte om jag inbillar mig.

• mamaleona

Alla människor har olika ansiktshalvor, dom är inte indentiska för någon. Om man skulle kopiera människors vänstra ansiktshalva resp sedan högra så har man två olika ansikten till 100%.

• Anonym (day)

Hennes ögon är ju som mina i det avseendet, trevligt att det finns skådisar med samma asymmetri

Jag vet att det är ytterst få människor som är symmetriska, men på de flesta så syns inte asymmetrin, det gör det ju tydligt på mig, hua.

• Awoma

Jag har precis sådana ögon, men jag mår jätte dåligt av det då det syns jätte tydligt på bilder. Det är även mycket mycket större än det andra och alla andra tycker att jag överdriver men jag ser ju det :O 

Svar på tråden Mina ögon sitter olika högt