• Anonym (Jobbigt)

Abort eller inte?!

Jag o min man ligger i skilsmässa (endast på min begäran) och jag är gravid i vecka 7. Vi har även en 1åring som jag tar hand om helt ensam. Mannen ligger mest i soffan o degar. Det nya barnet blev till efter mkt tjat från hans sida, han ville ha sex o jag ville inte o till slut gav jag med mig så det skulle bli lugnt. Hade precis slutat med ppiller av vissa skäl. När jag fick veta att jag va gravid kändes allt förjävligt, jag gjorde en abort förra året o ville inte göra en till. Så jag kände att jag "va tvungen" att stanna med min man pga ekonomiska skäl om jag ska behålla barnet. Men nu har jag bokat tid för abort då jag mår skit och får absolut ingen hjälp alls varken med hemmet eller sonen. Jag har svårt att få min man att flytta, vill inte ha honom när han är så dum mot mig och bara tänker på sig själv. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra!! Ska jag lämna min man och leva med sonen och starta ett nytt liv efter aborten? Eller ska jag behålla barnet även fast min ekonomi kommer bli skit när jag snart flyttar in i en dyr trea? Ge mig råd snälla..

• Svar på tråden Abort eller inte?!
  • Tovaliten

Jag skulle nog behålla....

...men det kan bero på att jag blivit ofrivilligt sekundärt barnlös.

Tror dock att det kan bli skitjobbigt, men i längden kommer nog din son att känna sig tryggare, och ha roligare med ett syskon. Om du inte träffar en ny man blir ni tre och det är liksom mer en familj än två. Om du träffar en ny man och får fler barn, har din son ett helsyskon och känner sig kanske inte utanför just därför.

Det är också lättare att vara två om man ska bo vv, tror jag.

Men graviditet, förlossning och det första åren kan ju bli ett litet helvete att gå igenom själv. Så jag förstår att du tvekar.

Försök känna i hjärtat vad du verkligen vill. Då blir det inte fel. 

• Anonym (Jobbigt)

Jag kommer inte ha råd att vara föräldraledig med det nya barnet, har hög hyra +lån. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra... Det är 50/50 just nu.

• Anonym (J)

Gör abort om du känner att det är bäst för er . ( Ditt barn och dig. ) Det är tydligen inte bättre med dig och din partner nu än förra gången.

Svar på tråden Abort eller inte?!