• Anonym (Vilding)

kan en bebis sparka FÖR MYCKET?

Sen vecka 17 har han tydligt gjort sig påmind dagligen. I vecka 18 kunde pappan och syskon tydligt känna utanpå magen. Nu är jag i vecka 23 och jag tror tametusan att han sparkar precis hela tiden. När sjutton hinner han sova?! Vaknar på morgonen av att hela magen bökar, hela dagen på jobbet är det ett fasligt liv, så fort jag kommer hem och lägger mig i soffan sätter han igång ordentligt och på natten vaknar jag av de kraftiga och bestämda sparkarna. Non stop! Jag klagar dock inte, han är ju inte som starkast än och det är ju mysigt med bekräftelse mest hela tiden, men när vilar han? Ibland funderar jag på om det är något fel på honom, som gör att han har spasmer och ryckningar? Hjärnskada?

Någon som har det lika?

• Svar på tråden kan en bebis sparka FÖR MYCKET?
  • turkos77

Jag hade likadant. Min va aldrig still. Hela magen gick i vågor. Ytterst få tillfällen han va lugn. Ut kom en frisk pojke som är väldigt lugn och sover bra.

• turkos77

Kände också honom väldigt tidigt. Trots att det va första barnet och alla sa att det skulle dröja. Vecka 19 syntes det utanpå.

• joseeffin

Likadant här. Första barnet och alla sa att det första man känner är små fladder i magen, fladder? I vecka 18 kände jag tydliga små slag därinne och det syntes också tidigt utanpå magen, även med kläder på. Väldigt aktiv bebis som nu i vecka 37 fortfarande är likadan, sällan stilla. Börjar nästan bli orolig.. Hur sjutton är h*n sen egentligen haha.

• högavisan

Min är likadan, jag börjar fundera på om jag måste säkra skötbordet och surra armar och ben på bebisen om han är lika livlig när han kommer ut för att undvika olyckor. Skrattande

• Harmagedon

Min två gjorde cirkuskonster i magen och har fortsatt med det sedan hon kom ut. Läskigt tidig på allt motoriskt och farligt snabb. Nu är hon två och hennes förskolepedagoger skakar också på huvudet över hur aktiv hon är. Men hon är ett väldigt snällt och glatt barn!

• Selfish Geene

Jag tror att foster sprattlar även när dom sover (min helt ovetenskapliga slutsats efter att ha studerat sovande, nyfödda hundvalpar)

• Nocere

Båda mina har varit väldigt livliga i magen. Min första slog knut på navelsträngen trots att den var ovanligt kort. Hon sparkade även till revbenen så jag fick sprickor i dem. (trodde inte det var möjligt, inte läkaren heller men hon lyckades) väl ute har hon alltid varit livlig. Väldigt motoriskt tidig också började gå vid 9 månader tex.

Nr två var också livlig inte fullt lika mycket dock hon är relativt lugn nu på utsidan. Verkar dock vara motoriskt tidig hon med.

Tyckte det var skönt att aldrig behöva oroa sig för att de hade det dåligt där inne. Kunde dock ha slutat olyckligt om min första hade dragit åt knuten där inne. Lycka till!

• tilj75

En bekant sparkade av mammans revben i magen, vet inte vilken v.

• Anonym (Mia)

Tror inte en bebis egentligen kan sparka för mycket i magen. Den enda gång jag möjligen tyckt det var när den sparkade mig på blåsan så att dem tömde sig.

• Haannaaa

Så är det med min tös med, hon sparkar dagligen! Hela tiden, känns nästan som att hon aldrig sover.  Men det är mysigt, det är så skönt att veta att hon är igång :) 

Igår sov hon dock en längre stund, hade inte känt henne på ett tag.. tills jag nös jätte högt! Hela magen puffade till! Måste skrämt henne jätte mycket.. hihi.

• Anonym (ont)

Min fru fick också ett revben avsparkat. Inte helt skönt när barnet knappast slutar sparka bara för att mamma fått ett trasigt revben...

Svar på tråden kan en bebis sparka FÖR MYCKET?