• mysan77

levaxin, huvudvärk?

Hej,jag har sen ett år tillbaks ätit levaxin, sen i somras har inte mina prover varit bra och jag har fått öka dosen. Nu sen en vecka tillbaks så har jag åter igen fått öka dosen, i samband med det så har jag haft en hemsk huvudvärk som inte ger med sig.
    Det att jag misstänker levaxinet är att det är enda läkemedlet som är ändrat och jag brukar aldrig ha huvudvärk. Har även illamående sen nån dag tillbaka. Nån annan som fått dssa symtom efter att ökat levaxinet?

• Svar på tråden levaxin, huvudvärk?
  • Anonym (ja...)

Jag fick det i ett par veckor när jag precis sattes in på levaxin. Men det var i samband med graviditet, och mitt tsh var inte för lågt så det kanske bara var en slump. Barnmorskan trodde inte att det berodde på levaxinet. Själv är jag osäker.

• Anonym (Gaga)

Levaxin har i princip inga biverkningar. Tror du drabbats av en slump. Däremot så får man biverkningar om dosen är fel eller ny, men det är pga din kropp och dess tillstånd. Har du för låg dos så kommer din kropp att protestera.

• Anonym (D)

Hej! Jag är gravid och fick extrem huvudvärk i v8 och har haft det igenom hela grav (v25 nu). Då konstaterades också att jag har hypotyreos. De har försökt ställa in rätt nivå men ännu inte lyckats, nu har de höjt tre gånger och jag har under veckorna fått successivt mindre huvudvärk och trötthet men sedan 4 dagar har huvudvärken ökat igen. Kanske är det de dåliga värdena som orsakar huvudvärken och inte just levaxinet?

Svar på tråden levaxin, huvudvärk?