• April15

    44 stor önskan att bli gravid

    Hej

    Jag är 44 år och har 4 barn både stora och små. Jag vill mer än ngt annat få chansen att bli gravid en gång till. Är bara så rädd jag inte ska kunna, Jag vet av erfarenhet att spänna sig och oroa inte hjälper. Ville fråga om era erfarenheter i detta. Om ni över 40 och även dom närmare 44-45 hur det har gått för er att bli gravida då? Tips el knep..?

  • Svar på tråden 44 stor önskan att bli gravid
  • LillaJag06

    Chansen att lyckas är väl inte så stor men om du har regelbunden mens går det ju.

    Vissa lyckas bli gravida jättesnygg

    Du kanske kan prova med ägglosningsstickor för att öka chansen?

  • April15
    April15 skrev 2014-01-25 12:32:52 följande:
    Hej

    Jag är 44 år och har 4 barn både stora och små. Jag vill mer än ngt annat få chansen att bli gravid en gång till. Är bara så rädd jag inte ska kunna, Jag vet av erfarenhet att spänna sig och oroa inte hjälper. Ville fråga om era erfarenheter i detta. Om ni över 40 och även dom närmare 44-45 hur det har gått för er att bli gravida då? Tips el knep..?

    jag har regelbundna äl och regelbunden mens fortf
  • Pimpinellan

    Jättelåg chans bli gravid och ännu mindre få barn,men,men det kan ju gå. Finns inga knep och oro/spänningar påverkar inte ett jota! Har man ägg har man oavsett vad man tänker,men problemet i vår ålder är äggkvaliteten. Vi började när jag var 37 och har inte lyckats snart 8 år senare trots attt vi provat ALLT. Finns ju dock ÄD och ED om man verkligen vill ha barn.

  • April15

    ÄD el ED? Jag fick mitt sista barn när jag va 40 och har haft ett missfall förra året.. bara att det känns jätte viktigt att bli m barn en gång till kan göra det svårare :( ännu svårare än va det redan är

  • huldaskarin

    Jag provade bidrottninggele-kapslar och fick mitt första barn vid 44. Nu väntar jag barn nummer två och jag testade kapslarna igen


    It wasn't me!
  • Juliette F
    April15 skrev 2014-01-25 12:32:52 följande:
    Hej

    Jag är 44 år och har 4 barn både stora och små. Jag vill mer än ngt annat få chansen att bli gravid en gång till. Är bara så rädd jag inte ska kunna, Jag vet av erfarenhet att spänna sig och oroa inte hjälper. Ville fråga om era erfarenheter i detta. Om ni över 40 och även dom närmare 44-45 hur det har gått för er att bli gravida då? Tips el knep..?
    Omöjligt är det inte, men köp ÄL-tester och kolla varje månad. Sexa på rätt dagar. Med lite tur så kan det gå. Min mormor fick sitt sista, naturligt, vid 47. Och min väninnas farmor vid samma ålder! Vissa testar olika dieter, minskar på socker och sånt. Googla fertility diet, det kan göra skillnad men inte säkert. Lycka till!! Själv gör jag ett ED i utlandet om en dryg vecka!
  • Jamtlandstaus

    Som jag har erfarit så verkar det ganska lätt att bli gravid i högre ålder dock större risk för missfall. Som tidigare nämnts så hänger det på äggkvalitén.

    Jag fick mitt andra barn när jag var 41 o i föräldragruppen vi då gick var vi mammor 44, 41, 40, 35 och 23. Samtidigt som jag, fick en arbetskamrat sitt tredje då hon var 40.

    Så för mig så känns det fullt möjligt att få barn 40+

    Själv vill vi oxå gärna ha en till men vi får väl se om vi hinner ????

    Bidrottninggelé låter tilltalande för en biodlare, hon kan ju lägga upp till ca 2000st om dagen...! ???? Dock har jag nyligen blivit allergisk mot bistick och väntar nu på vaccination och undrar ju lite om jag kan äta bidrottningsgelé...jag får googla lite.

    Kör med ÄL-tester, man kan bli förvånad över när det sker...

  • Blingbling

    Svenska läkare trycker upp i ansiktet på en att det är BARA på grund av åldern som man har sämre ägg. Här hemma talas det aldrig om att ens immunförsvar blir starkare ju äldre man blir och har man ett överaktivt immunförsvar så gör det i sig att äggen blir defekta. Jag själv är 43 år och var gravid 4 ggr under 2013, så kör hårt TS! Jag kan tipsa dig om Munkpeppar (Angus Castus) som funkar super för mig att bli gravid av

  • LinneaSvea

    Hej alla!

    Jag försöker också, är 43 och blir 44 till sommaren. Gör allt som står i min makt just nu. Blev gravid på första försöket för exakt ett år sedan och fick MF i v 13. Sen har det inte hänt något. Vad jag förstår så har jag dåligt AMH och det är tydligen äggreserven. Jag har regelbunden mens och har lite längre cykel 30-34 dagar, jag får alltid utslag på stickor men det blir inget. Jag har förmodligen inga bra ägg kvar, det verkar som det sista gick för ett års sedan .
    Nu är jag helt desperat. Äter hur mycket vitaminer som helst och Inositol, Angus Castusdroppar går på akunkptur och får kinesiska örter. Jag här även ätit 7-keto Dhea men nu har jag lyckats få prasteron (DHEA) utskrivet av min gyn. Har läst att Falun IVF använder sig av det till äldre och att det ska förbättra äggkvaliteten. Han hade ingen aning om vad det var men skrev ut det ändå, det känns lite läskigt men eftersom jag fick mens i går och blev helt knäckt har jag börjat knapra dem idag.

    Tyvärr vet jag inte om jag ägglossar varje månad eller om blåsorna är tomma! Eller om alla ägg har så dålig kvalitet nu. Usch vilken väntan och ångest det blir varje månad när mensen kommer. Idag ska jag i alla fall till min akupunktör men det går en himla massa pengar varje månad på alla undersökningar och medikamenter.

    Jag hoppas verkligen det löser sig för oss alla! kämpa på och ha en härlig dag!

  • Linzi

    Det behöver inte vara svårt alls. Exempelvis min gammelfarmor fick en son vid 44 år och en dotter vid 47 år.

Svar på tråden 44 stor önskan att bli gravid