• Ellal

Barnpassning

Hej ! Jag är en tjej på strax 15 år. Många kanske tycker att jag inte hör hemma på den här hemsidan, men jag letar efter barnvaktsjobb. Jag har just praktiserat klart på ett dagis i 2 veckor, där jag fick ett väldigt bra omdöme. Jag älskar barn och skulle gärna tjäna extrapengar på något som faktiskt är väldigt roligt.                                                   Jag passar min kusin ibland, hämtar från dagis, lagar mat osv. Jag är bra med barn, speciellt nu efter praktiken, älskar att leka, trösta, hjälpa. Kan vara bra till läxhjälp också. Förstår om det kan vara svårt med någon random på en hemsida. Skulle ni föräldrar åtminstonde överväga detta om ni såg en lapp i en matbutik t.ex? :)

• Svar på tråden Barnpassning
  • Flickan och kråkan

Nej, jag skulle inte överväga det. Den som är barnvakt för mina barn ska ha en relation till mina barn på något sätt. Barnen ska känna personen i fråga och känna trygghet med honom/henne. Om du passar din kusin så kanske det finns andra barn och föräldrar i din  närhet som du känner och tvärtom. Jag skulle börja i den ändan .

• Natulcien

Nej, jag skulle aldrig nappa på en sådan lapp.
    Jag resonerar som ovanstående. Vi har barnvakt väldigt sällan och då vill vi att den som barnvaktar ska vara någon som vår son känner väldigt väl. Jag skulle absolut inte anlita en främmande person till ett sånt uppdrag.

• MalinEddie
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-25 15:17:10 följande:
    Nej, jag skulle inte överväga det. Den som är barnvakt för mina barn ska ha en relation till mina barn på något sätt. Barnen ska känna personen i fråga och känna trygghet med honom/henne.
    Jag känner likadant.
    Avskyr CIO-metoder.
  • mariaheterjag

Men prova kan du ju alltid Ts! Jag skulle inte överväga det då jag själv varit barnvakt och vet hur lite "koll" man egentligen har på små barn som tonåring. Men finns säkert andra som skulle nappa Annars kanske du kan passa kompisar till din kusin också?

• Ioanna

Kag ska ganska snart annonsera efter pålitlig barnvakt men skulle då söka efter någon som är åtminstone 17-18 år. Man kan
    absolut vara en fin barnvakt som femtonåring men kanske mer som någon att leka med, inte ha hela ansvaret i flera timmar. Men, kanske lite OT, vad skulle en barnvakt få betalt idag? Vad skulle du vara nöjd med TS? Vad skulle ni andra erbjuda en något äldre barnvakt?

• Dagmamman

Vet du, min dotter satte upp en lapp i vår lokala affär när hon var 16 år. Presenterade sig helt kort och lämnade mobilnummer.

Hon fick flera svar, och började sitta regelbundet för två familjer. En av föräldrarna ringde och pratade med mig, de andra pratade enbart med min dotter. Bägge familjerna har två barn: 3 och 5, och 4 och 7 år gamla.

Så visst kan det fungera! Min dotter är nu 18 år och får nu 75 kr. i timman. När hon började fick hon 50. Oftast hämtar hon från dagis/skola, går hem, leker och läser, och startar middagen. Föräldrarna dyker oftast upp runt 6-tiden. Någon gång sitter hon en fredag - lördagskväll, och då kan det bli senare - runt 24 eller 1.

Svar på tråden Barnpassning