Arbetsgivare, hur ser ni på utbildning vid olika universitet?
Hej!
Läsåret 2011/2012 läste jag ett års universitetsstudier i den stad där jag är uppväxt. Jag ville testa att plugga det här ämnet för att se om jag var intresserad.
Sedan var det dags att se världen och jag var borta i 1,5 år.
NU kom jag tillbaka precis innan terminen startade och var tvungen att läsa i samma stad den här terminen av praktiska skäl. Så jag studerar nu termin 3 med samma ämne.
MEN jag har alltid velat studera i en stad norrut. Jag har kommer till sommaren ha 1,5-2 år kvar av min utbildning (till en kandidatexamen) och jag vill jättegärna studera i den staden. Jag känner mig inte hemma här och trivs inte alls. Det känns så tråkigt och litet, och jag vill gärna att de vänner jag skapar under studietiden skall finnas nära var jag bor i framtiden (även om många flyttar efter studierna, så gör långt ifrån alla det).
Så min tanke var att hoppa in på andra året i ett kandidatprogram (som om jag bara läst 1 år och tenta av kurser vid behov) där jag vill plugga.
Jag vet att det här kan verka omständligt och osammanhängande, och vill inte att detta gör att jag inte får jobb. Så arbetsgivare, vad säger ni? Skulle ni anställa någon som tagit sabbatsår OCH bytt universitet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-26 00:18
Någon som vill svara?