Vilka latexfria kondomer är "värmefria"?
Jag är latexallergiker, vilket i stort sett även gör mig till kondomallergiker. Åtminstonde av de vanliga, billiga, sorterna som säljs överallt.
Jag är inte extremkänslig, men med vanliga kondomer känns det ungefär som att jag haft sex med ett rivjärn resten av dagen. Inte speciellt kul.
Jag vet att det finns latexfria kondomer, men de är baske mig inte heller bra. Efter att jag fick barn testade jag och barnets far flera olika märken. Ett var som en påse som inte satt tajt (och så skulle den vara) men det funkade bara inte för någon av oss. RFSU's var "värmeledande för extra skön känsla", jag höll på dö. Kändes som att han körde glödande järnspett i mig.
Nu är jag singel och ska ansvara för mina egna kondominköp, vilket är helt okej. MEN nu när jag läser på om olika märken så lär jag mig att det där värmeöverförandet, det beror på att det latexfria materialet är väldigt värmeledande.
Så nu undrar jag om det finns någon med erfarenhet som kan berätta vilket märke/sort som leder minst värme?